خانه صنایع‌دستی «سچکان» در فنوج به بهره‌برداری رسید

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فنوج گفت: در آخرین روز از هفته دولت «دولت مردم؛ تحول مردم پایه» خانه صنایع‌دستی "سچکان" در روستای سیاهکان فنوج به بهره‌برداری رسید .

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، یوسف رئیسی در تشریح خبر فوق بیان کرد: این خانه صنایع‌دستی با اعتباری به میزان ۵ میلیارد ریال در روستای سیاهکان به بهره‌برداری رسید.

او افزود: ھزینه و ساخت خانه صنایع‌دستی سچکان از محل دھیاری پرداخت شدہ است.

این مسئول ادامه داد: در این روز همچنین یک قاب فاخر با طرح سوزن دوزی پنوچی دوچ با حضور اعضای شورای اداری به فرماندار شھرستان فنوج به علت همراهی با این اداره اهدا شد.

او در بخش دیگر با بیان اینکه حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان صنایع‌دستی عاملی در رونق این بخش از اقتصاد شهرستان است از برگزاری جلسه ای پیرامون حمایت از صنعتگران به مناسبت هفته دولت در دفتر فرمانداری شھرستان فنوج با ھدف معرفی یکی از بھترین دوخت ھای زنان فنوج به نام پنوچی دوچ خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه این هنر صنایع دستی بعد از دوخت پلیوار فنوج، شھرہ جھانی دارد و زبان زد عام و خاص می باشد، گفت: برای تولید هر یک از آثار و تولیدات صنایع دستی، مراحل مختلفی طی شده و بخشی یا تمامی مراحل تولید محصول به وسیله دست انجام می‌شود و این بیانگر ارزش بالای این صنایع است.

به گفته مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فنوج، مقرر شد در جلسه با فرماندار در خصوص خرید از صنایع دستی بومی به ویژه خرید قاب پنوچی دوچ و پلیوار دوچ اقدام شود تا این دو برند فاخر بیشتر به مردم معرفی شوند.

رئیسی بیان کرد: حل مشکلات و دغدغه‌های پیش روی صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در راستای رونق تولید و اشتغال در این بخش در اولویت بوده و در این زمینه پیگیری‌های اساسی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060900656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha