وحدت پیروان ادیان و مذاهب در ایران الگویی برای جهانیان است

خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: وحدت پیروان ادیان و مذاهب در ایران نمونه عینی و ملموس از اتحاد واقعی بوده و الگویی برای همه جهانیان است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، اسقف اعظم گریگور چیف‌چیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان 15 شهریور 1402 هم‌زمان با اربعین حسینی با حضور در مرز تمرچین پیرانشهر از موکب‌ مسیحیان این شهرستان بازدید کرد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان در این بازدید اظهار کرد: اگر امروز مسیحیان در کنار مسلمانان موکبی را راه‌اندازی کرده و به زائران حسین(ع) خدمات ارائه می‌دهند نشان از ارادت مسیحیان به ایشان و نیز نشان‌دهنده وجود اتحاد و همدلی در ایران است.

اسقف اعظم افزود: در بسیاری از کشورهای جهان اتحاد و همدلی بین پیروان ادیان و مذاهب تنها بر روی کاغذ وجود داشته و ادعای اتحاد را دارند اما در ایران این موضوع کاملا مشهود و عینی است.

او گفت: مسیحیان ایران هیچگاه خود را از هم‌وطنان مسلمانان خود جدا نداسته و پا به پای آنها در اجرای مراسم‌های فرهنگی و مذهبی حضور دارند در عین حال که آنها آزادانه مراسم مذهبی خود را نیز اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061601016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha