مشکلات زائران رضوی در دهه آخر صفر در سه سطح ملی، استانی و شهرستان پیگیری می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: مسائل مرتبط با زائرانرضوی در دهه آخر صفر در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی پیگیری، بررسی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز یکشنبه 19 شهریور  ماه 1402 در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه زائران دهه آخر صفر که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: امسال با توجه به این که ماه صفر در شهریور قرار گرفته و به دلیل همزمانی این ایام با روزهای پایانی تعطیلات تابستانی، با افزایش ورود زائران داخلی و خارجی نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو خواهیم بود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: با تشکیل کمیته‌های چهارده‌گانه ذیل این ستاد، به تمامی موضوعات حمل‌ونقل، اسکان، تامین کالا و ... پرداخته شد و بهترین خدمات را به عزاداران امام رضا(ع) ارائه خواهیم کرد.

نظری با تاکید بر این که مسئله زیارت در مشهد یک موضوع ملی و کشوری است، گفت: بحث‌ها و موضوعاتی در کارگروه ملی زیارت با حضور وزرای مربوطه مطرح و تصمیم‌گیری شد که منتظر ابلاغ و تحقق آن‌ها هستیم.

او ادامه داد: در قرارگاه عملیاتی مرکزی استان نیازها و الزامات میزبانی از زائران بررسی و برنامه‌ریزی لازم در سطح استان انجام می‌شود، هم‎چنین در قرارگاه عملیاتی مشهد هم برنامه‌ریزی‌هایی لازم انجام شده تا هیچ‌گونه مشکلی برای خدمت به زائران در دهه آخر صفر وجود نداشته باشد و در این سه لایه، میزبانی از زائران را مدیریت می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور هشت میلیون زائر، برنامه‌ریزی لازم برای میزبانی از این تعداد انجام شده و تمامی نهادهای و دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌گزاری به زائران پای کار هستند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تاکید کرد: موضوع دهه آخر صفر و ورود حجم زائران به این شهر و ارائه خدمات به آنان، یک موضوع ملی و حتی بین‌الملی است که علاوه بر مسئولان استانی، مقامات کشوری نیز پای کار هستند.

او یادآور شد: در اجرای برنامه‌ها ممکن است نیاز شود برخی تصمیمات در لحظه گرفته شود، بنابراین مدیران مربوطه و مسئولان باید به صورت قوی در صحنه‌ حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061901172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha