برگزاری جلسه ترویج عفاف و حجاب در میراث‌فرهنگی کرمانشاه

جلسه ترویج عفاف و حجاب با حضور نماینده وزارتخانه، در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه به ریاست داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه و با حضور عزت الله رشیدیان مشاور و بازرس ویژه حراست و وزارت، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای کمیته عفاف و حجاب استان در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این جلسه با تاکید بر مستمر بودن فعالیت کمیته عفاف و حجاب اداره‌کل، اظهار کرد: فعالیت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب خصوصا در ایام نوروز به بعد به شکل کاملا گسترده‌تری دنبال شده است.

او افزود: نکته بارز این فعالیت‌ها ادامه‌دار بودن آن در طول سال است که قطعا موجب فرهنگ سازی در میان مردم خواهد شد.

فرمانی اقدام مهم دیگر اداره‌کل در حوزه حجاب و عفاف را هماهنگی و همکاری با گروه‌های جهادی فعال در این زمینه‌ها برشمرد و گفت: این موضوعات به‌عنوان اولین‌ها در استان‌ها در حال اقدام است و تداوم و گسترش آن نیازمند حمایت وزارتخانه در این خصوص است.

او افزود: در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزاری جشن‌ها و مراسمات چند هزار نفری در طاق‌بستان، برپایی خیمه معرفت، ارائه ملزومات حجاب به بانوان در ورودی آثار، ارائه تذکر مشفقانه به بانوان بدحجاب و ... از اقدامات اداره‌کل در چند ماهه گذشته بوده است که کماکان نیز ادامه دارد.

در ادامه این جلسه عزت الله رشیدیان مشاور و بازرس ویژه حراست و وزارت، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به روند تشکیل ستاد عفاف و حجاب در سطح وزارتخانه، اظهارکرد: محورهای اصلی فعالیت این ستاد  در دو حوزه برنامه سالیانه و برنامه تخصصی سالیانه است که عملکرد این ستاد در وزارتخانه با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط وزارت کشور مثبت است.

مشاور و بازرس ویژه حراست و وزارت، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه چارت این ستاد در استان‌ها را تشریح کرد و گفت: اصلی‌ترین وظیفه این ستاد فرهنگ سازی و تشویق کارکنان و خانواده‌های آنان که در زمینه حجاب و عفاف فعال هستند، است.

او برنامه‌ریزی برای فرهنگ سازی در گروه‌های هدف زیر مجموعه در زمینه حجاب را از دیگر اهداف این ستاد دانست.

در پایان مقرر شد مسئول و اعضای این کمیته در استان معرفی و برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی پی گیری و ارسال شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha