آورده ۸۵ میلیارد ریالی پیاده روی اربعین برای صنایع‌دستی کرمانشاه/ رشد ۳ برابری نمایشگاهای صنایع‌دستی استان نسبت به سال گذشته

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: میزان فروش عرفه‌های محصولات صنایع‌دستی و سوغات ویژه اربعین در سطح استان کرمانشاه بیش از ۸۵ میلیارد ریال بوده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه، اظهار کرد: مراسم اربعین امسال فرصت بی‌نظیری را برای عرضه محصولات صنایع‌دستی استان در طول مسیر فراهم کرد و صنعتگران فعال در حوزه صنایع‌دستی از میزان فروش خود در این ایام رضایت کامل دارند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، با بیان اینکه این موضوع از برکات اربعین و حضور زائران اباعبدالله است که باعث رونق فروش این قشر هنرمند در این ایام شده است، گفت: در سطح استان ۱۱ نقط نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برپا شد که در مجموع شامل ۲۷۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات خاص کرمانشاه بود.

کوگانی تصریح کرد: بخش عمده این نمایشگاه‌ها که تا ۲۰ شهریورماه همچنان فعال بودند بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال فروش سوغات و صنایع‌دستی شاهد افزایش بیش از سه برابری آمار فروش و تعداد غرفه ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

او افزود: در این نمایشگاه‌ها ۴ غرفه معرفتی و فرهنگی برای ارائه خدمات مناسب به زوار اربعین نیز دایر بوده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: همچنین ۵ غرفه عرضه ملزومات سفر و توزیع چای و آب معدنی در تمامی نمایشگاه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام بوده است.

او افزود: در این ایام ۵ سیاه‌چادر عرضهغذاهای بومی و محلی نیز در طول مسیر کرمانشاه خسروی در محل نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برپا شد.

نمایشگاه‌های ویژه اربعین در ۱۱ نقطه از استان دایر هستند که بخشی از آنها تا ۲۵ شهریورماه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha