مجوز 2 موزه در البرز تمدید شد/ فعالیت 7 موزه خصوصی

معاون میراث‌فرهنگی استان البرز از تمدید پروانه فعالیت موزه شاملو به مدت سه سال و موزه ماشین آلات کشاورزی به مدت یک سال خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، شهباز محمودی اظهار کرد: این 2 موزه جزو موزه‌های خصوصی و غیر وابسته استان البرز هستند که به صورت مستقل اداره می‌شوند. 

معاون میراث‌فرهنگی البرز گفت: خانه موزه شاملو در شهرستان فردیس یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است که سال‌ها محل زندگی این شاعر معاصر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با هماهنگی مالک از این مکان دیدن کنند.

محمودی افزود: موزه ماشین آلات کشاورزی نیز از موزه‌های تخصصی متعلق به وزارت جهاد کشاورزی در البرز است که مورد استقبال متخصصان و دانشجویان این رشته‌هاست. 

او با اشاره به فعالیت ۷ موزه خصوصی و غیر وابسته در استان گفت: موزه جانورشناسی دانشگاه تهران، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست، موزه ماشین آلات کشاورزی، موزه سیار کودکان ما، موزه شاملو، موزه گیاهان دارویی برکت، و موزه تمبر یکتا در استان فعالیت می‌کنند. 

معاون میراث‌فرهنگی البرز تصریح کرد: اکنون تمدید پروانه موزه شاملو به مدت سه سال و موزه ماشین آلات کشاورزی به مدت یک سال انجام شده است. 

محمودی فعالیت موزه‌ها را بسیار ارزشمند عنوان کرد که می‌تواند بخشی از تاریخ و هویت مرتبط با موضوعی خاص را در خود نمایان کند که در این زمینه این اداره کل با بخش خصوصی و سایر نهادها همکاری‌های لازم را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062601512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha