بزرگترین گلریزان کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود/ اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار از اهداف گلریزان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری بزرگترین گلریزان کشور، گفت: این گلریزان در شش ساحت مهم از نیازمندان دستگیری می‌کند و به دنبال فرهنگسازی همدلی در جامعه است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، حجت‌الاسلام مهدی حسین‌آبادی یکشنبه 2 مهر 1402 در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم گلریزان «همدلی برای ظهور» و پویش «هواتو دارم» در مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: نهم ربیع‌الاول مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن(عج)، روز تجدید بیعت با آخرین وصی الهی است وتلاش برای جلب رضایت حضرت، از آثار بیعت است.

او با بیان اینکه ممکن است دستگیری از نیازمندان به صورت پراکنده و یا در قالب اقدام فردی انجام شود، گفت: اما وقتی این عمل خداپسندانه به عنوان یک پویش اجتماعی شکل بگیرد تاثیرگذارتر است و آثار اجتماعی و معنوی نیز به همراه خواهد داشت.

حسین‌آبادی با بیان اینکه مراسم بزرگ گلریزان با عنوان «همدلی برای ظهور» در تاریخ سه‌شنبه ۴ مهرماه برابر با ۱۰ ربیع‌الاول بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه از همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و خیریه‌ها و همین‌طور عموم مردم دعوت‌ به عمل آمده‌است و هر فردی با هر بضاعت مالی و امکاناتی که دارد می‌تواند در این همدلی شرکت کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، ادامه داد: عواید این گلریزان و مشارکت مردمی صرف خرید جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اشتغال زنان سرپرست خانوار، تهیه بسته معیشتی و اطعام نیازمندان، برگزاری جشن تکلیف برای کودکان بی‌بضاعت، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و آبرسانی به مناطق محروم خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این گلریزان با این رویکرد و تعریف، اولین سال است که برگزار می‌شود و ما تصمیم گرفتیم در روز برگزاری مراسم در مسیر مسجد مقدس جمکران چندین موکب نیز راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: افرادی که نتوانستند به هر طریقی در این برنامه حضور پیدا کنند و قصد کمک و شرکت در این همدلی را داشتند می‌توانند با ارتباط از طریق کد دستوری (*۷۸۰*۳۱۳#) در این اتفاق بزرگ خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070300079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha