دیدار رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با رایزن فرهنگی هندوستان

در راستای گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی، مصطفی ده‌پهلوان رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، با بلرام شوکلا رایزن فرهنگی هندوستان در ایران، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مصطفی ده‌پهلوان در این دیدار مشابهت‌های فرهنگی دو کشور را برشمرد و با مهم خواندن معرفی میراث‌فرهنگی به مردم بر نزدیکی فرهنگ ایران و هند تأکید کرد.

در ادامه بلرام شوکلا با اشاره به آشنایی‌اش با هنرهای سنتی و زبان‌های باستانی ایران به روابط میان دو کشور اشاره کرد.

همچنین مریم دارا مدیر امور بین‌الملل و حقوقی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی هند در حوزه‌های تخصصی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری را ارائه داد.

داریوش اکبرزاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه، نیز با تأکید بر مرمت آثار هندی در ایران برگزاری نمایشگاه آثار هند با همکاری موزه ملی ملک را پیشنهاد داد.

در پایان ولی تیموری رییس مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه، به ارائه گزارشی از مقدمات برگزاری نمایشگاه آثار هند در موزه ملی ملک پرداخت و امین مدی مسئول مرکز فرهنگی هند، به همکاری‌های دو جانبه با پژوهشگاه اشاره و همکاری‌های پیشین وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070400133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha