برگزاری میز خوراک در بوم گردی‌های استان گیلان به مناسبت هفته گردشگری

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: به مناسبت هفته گردشگری، میز خوراک در بوم گردی‌های استان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، رضا حسن‌پور گفـت: به‌مناسبت هفته گردشگری، میزخوراک در بوم گردی‌های سطح استان برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل‌میراث‌فرهنگی استان افزود: با عنایت به تغییر سلیقه و علاقه مسافران و گردشگران در تعیین مقصد سفر و محل اقامت و ابراز علاقه به آشنایی با فرهنگ و سنت قدیمی هر منطقه که با مراجعه به بومگردی‌ها به دنبال برآورده شدن این علایق هستند، سرمایه‌گذاران و بهره‌بردارن واحدهای موصوف، با اشاعه آداب و سنت قدیمی نسبت به ترویج فرهنگ نیاکان اقدام می‌کنند.

او بیان کرد: به این منظور واحدهای بوم‌گردی استان در زمینه احیاء خوراک و غذاهای فراموش شده، نسبت به برپایی میزهای خوراک با پوشش لباس محلی، پخت خوراک در حال فراموشی، تعلیم پخت آن، نان‌ها و شیرینی‌جات محلی بمناسبت هفته گردشگری اقدام کردند.

حسن‌پورگفت: گردشگری خوراک جزء داشته‌های با ارزش ما است که از طریق آن می‌توانیم فرهنگ کشورمان را به جهانیان معرفی کنیم.

او اظهار داشت: توجه به گردشگری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری خوراک می‌تواند جزء یکی از برنامه‌های تورهای گردشگری قرار بگیرد تا بدینوسیله بتوان به معرفی بخشی از فرهنگ استان و نیز کشور پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha