راه‌اندازی کمیته سرمایه‌گذاری سبز در یزد

سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: کمیته سرمایه‌گذاری سبز در راستای شعار سازمان جهانی گردشگری با عنوان «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» در یزد راه‌اندازی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به خصوص سرمایه‌گذاران پروژه‌های گردشگری طبیعی و کوتاه کردن فرایند سرمایه گذاری، با حضور دستگاه‌های محیط زیست استان یزد، اداره کل منابع طبیعی، شهرداری، نظام مهندسی کشاورزی، محیط زیست استان و... اولین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری سبز تشکیل شد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد هدف از ایجاد این کمیته را تسریع در فرایند صدور مجوز و جذب سرمایه‌گذاران بخش گردشگری طبیعی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار و برنامه یزد نوین، معرفی فرصت‌های سرمایه در قالب مجوزهای بی‌نام (کیف سرمایه‌گذاری استان یزد) در استان یزد عنوان کرد.

او در خصوص چشم‌انداز گردشگری طبیعی استان یزد تصریح کرد: گردشگری طبیعی استان یزد با استفاده از جاذبه‌های طبیعی و بکر و تلفیق با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دارای بستر مناسب برای یکی از مهم‌ترین مراکز مهم تحقیقاتی در سطح بین‌الملل و خاورمیانه، قطب کویر نوردی و بیابان‌گردی کشور تفرج و کوهنوردی در سطح استان است.

 خورشیدی ادامه داد: تشکیل جلسات مستمر از مهم‌ترین مصوبات اولین جلسه این کمیته بود و اعضاء تفاهم‌نامه منعقد کردند که برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت طرف‌های تفاهم‌نامه به منظور توسعه گردشگری پایدار و ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار (تحصیل‌کرده – زنان و جوامع محلی)، افزایش بهره‌وری اقتصادی و تسهیل در صدور مجوزهای فعالیت‌های گردشگری طبیعی، گسترش سطح دانش و استفاده از فناوری‌های جدید در فعالیت‌های گردشگری طبیعی به خصوص گردشگری کشاورزی، رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در بخش سرمایه‌گذاری سبز از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha