سال ۲۰۲۳ به نام اردبیل رقم خورد

معاون گردشگری کشور گفت: با انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و برگزاری برنامه‌های مختلف در طول سال ۲۰۲۳، این سال به نام اردبیل رقم خورد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علی اصغر شالبافیان شامگاه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ در برنامه زنده تلویزیونی گجه‌لر از شبکه استانی سبلان، گفت: دلیل انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تاریخ غنی و ظرفیت کم نظیر این استان در حوزه گردشکری است و با این انتخاب و اجرای برنامه‌های مختلف در این سال، سال ۲۰۲۳ به نام اردبیل رقم خورد.

معاون گردشگری کشورافزود: شروع برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ بهمن ماه سال گذشته در نمایشگاه گردشگری تهران اتفاق افتاد که طی آن استان اردبیل عملکرد درخشانی داشت و شرکت‌ها و کشورهای خارجی شرکت کننده دلیل انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری را در این نمایشگاه مشاهده کردند. 

او تاکید کرد: با توجه به اینکه بهترین فصل گردشگرپذیری اردبیل بهار و تابستان است، مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و بازخورد بین‌المللی بسیار خوبی داشت.

شالبافیان با اشاره به چند مورد از بازخوردهای مثبت برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳، ادامه داد: حضور گروه رسانه‌های خارجی و انعکاس وسیع آن در سطح بین‌المللی، از جمله در شبکه‌های تلویزیونی کشورهای هدف که باعث شد جاذبه‌های اردبیل بهتر شناخته شود یکی از دستاوردهای مهم رویداد بود.

معاون گردشگری کشور اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم، حضور هیاتی از چین در اردبیل بود که با این حضور و رایزنی‌های بعد از آن پای گروه‌های چینی به اردبیل باز شده است و امسال بیش از ۱۳۰۰ نفر گردشگر چینی وارد اردبیل شده‌اند.

او تاکید کرد: همچنین استان اردبیل امسال رتبه نخست را در بین همه استان‌های کشور در زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها گردشگری داشت که همه این‌ها نشان دهنده عزم جدی برای توسعه این صنعت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071200750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha