محفل شعر و بزرگداشت کلنل محمدتقی‌خان پسیان و شهدای امنیت و غیرت در باغ نادری مشهد برگزار شد

محفل شعر غایت غیرت و بزرگداشت صدودومین سال‌روز شهادت کلنل محمد تقی‌خان پسیان با حضور جمعی از مقامات استانی و شعرای شهر مشهد و خانواده شهدای امنیت در محل مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه نادرشاه افشار مشهد برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری در ابتدای این مراسم که عصر پنجشنبه 13 مهر ماه 1402 برگزار شد، گفت: افتخار داریم در مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه نادرشاه افشار و کلنل پسیان، قهرمانان نامدار تاریخ، میزبان شما باشیم. افتخار داریم به‌مناسبت سالروز شهادت محمدتقی‌خان پسیان گرد هم بیایم، قهرمان برومند آذری و تبریزی الاصل، دلاور مردی که فقط ۳۰ سال زندگی و مجاهدت کرد اما ۱۰۲ سال است که همسایه و همشهری ما مشهدی‌هاست و امسال در صد و دومین سالگرد شهادتش، گردهم آمده‌ایم تا به این قهرمان مبارزه با استعمار و آزادی خواه ارجمند ایرانی به قدر بضاعت ادای دینی داشته باشیم.

حسین ابراهیمی ادامه داد: این قهرمان دهم مهرماه سال ۱۳۰۰ ناجوانمردانه به شهادت رسید تا امروز به من شما و یادآوری شود، این عاقبت وطن‌پرستی است.

او ضمن تشکر از نهادها و دستگاه‌هایی که در برگزاری این مراسم همراهی و همکاری داشتند، به ویژه معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع)، تاکید کرد که ما اینجا نیامده‌ایم تا تنها از یک نفر یاد کنیم، بلکه آمده‌ایم به خودمان یادآوری کنیم، وارثان چه میراث گران‌بهایی هستیم، میراثی که سراسر پهلوانی است، امید که برای نیاکان خود میراث داران نیک و قدردان واقعی ایشان باشیم.

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: ما نباید فقط نگاه مدفن و قبر به مزار قهرمان شهیدی همچون محمدتقی‌خان پسیان داشته باشیم، این گونه اماکن برای ما به نوعی یادمان هستند. به همین دلیل با برگزاری یادمان این شهدا، در واقع دو هدف را نشانه می‌گیریم. اول آنکه به خودمان و همشهریان یادآوری می‌کنیم که چه گنجی اینجا قرار دارد و دیگر اینکه این محافل به نوعی موجب رونق بخشیدن به این مکان شده و این شخصیت را بیشتر به مخاطب معرفی می‌کند.

شعر خوانی شعرای مشهدی با محوریت شهادت کلنل محمدتقی خان پسیان، شهدای امنیت و ... بخش اصلی این مراسم بود.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده شهدای امنیت قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071500975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha