میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام مطرح است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد که عصر امروز برگزار شد، گفت: اکنون خوشبختانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام تبدیل‌شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهران فاطمی استاندار یزد و جمعی از مسئولان و فعالان گردشگری در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم گفت: تعامل و همراهی دولت و بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم است و ثمرات بسیار مثبت و اثربخشی برای این حوزه داشته است.

واحدی افزود: این حوزه در رقابت با نفت مطرح‌شده و حتی در برخی موارد از نفت نیز سبقت‌گرفته و خوشبختانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام تبدیل شده است.

او ادامه داد: هر وقت به استان یزد آمدم بر تجربیات بنده افزوده شد و استاندار یزد از استانداران موفق کشور به‌ویژه در حوزه میراث فرهنگی است و با درایت استاندار یزد تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اداری و میراث مثال‌زدنی است.

موزه‌ها ویترین فرهنگ، تمدن و تاریخ یزد هستند

استاندار یزد نیز در این مراسم، با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان در حوزه گردشگری گفت: هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های بافت تاریخی درزمینهٔ این مصوبات دیده شده است که باید به‌طور جد پیگیری شود.

مهران فاطمی عنوان کرد: نظام فنی مهارت و احیاء جزء مصوبات است و انتظار داریم به‌طور خاص این موضوع دنبال شود.

فاطمی افزود: در حوزه موزه‌ها و باستان‌شناسی هنوز جای کار بسیار وجود دارد که باید پیگیری شود و این‌ها ویترین فرهنگ، تمدن و تاریخ یزد هستند.

او ضمن تأکید برجهش و تحول در همه حوزه‌های میراث‌فرهنگی یادآور شد: باید در این زمینه بخش خصوص مشارکت کند و میراث ارزشمندی که به ما سپرده شده است به‌خوبی برای نسل‌های بعدی باقی بماند.

فاطمی تأکید کرد: باید پرانرژی و پویا کارها دنبال شود و تعامل گسترده با افراد دغدغه‌مند و پیگیر وجود داشته باشد.

استاندار یزد افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای ما خیلی با اهمیت است و در این زمینه برای رونق هر چه بیشتر این بخش، سرمایه‌گذاری جزء اولویت‌ها قرار گیرد.

او اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد کارها در حوزه فعالان گردشگری دنبال می‌شود که در این زمینه باید تعامل با بخش خصوصی به‌طور گسترده وجود داشته باشد.

فاطمی گفت: مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی از مدیران اخلاق مدار، مردم‌دار و مسلط بر حوزه‌های گردشگری استان یزد است و این‌ها زمینه را فراهم می‌کند که ایشان در سمت جدید موفق عمل کنند.

اجرای سیاست‌های یزد نوین در دستور کار قرار خواهد گرفت

در این جلسه سید محمد رستگاری، مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز با اشاره به اینکه مردمی سازی فعالیت‌های میراث‌فرهنگی جزء اولویت‌ها خواهد بود، افزود: اجرای سیاست‌های یزد نوین نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رستگاری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و واحدهای معین برای احیاء و مرمت بافت تاریخی، توجه ویژه به واحدهای بومگردی، اماکن اقامتی و ارتقای آن‌ها و برنامه‌ریزی در راستای توسعه متوازن بخش گردشگری با توجه به فرهنگ اصیل و مذهبی دارالعباده ازجمله رویکردهای ماست.

او افزود: اقتصادی کردن صنایع‌دستی و توجه ویژه به فعالان حوزه صنایع‌دستی و توجه به موزه‌ها و مباحث باستان‌شناسی را دنبال خواهیم کرد.

رستگاری گفت: در سفر رئیس‌جمهوری مصوبات بسیار خوبی در زمینهٔ زیرساخت‌های گردشگری در بخش‌های ریلی، هوایی و زمینی داشته‌ایم که اجرایی شدن این مصوبات از اولویت‌های کاری ما است و به‌طورجدی آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

در مراسم معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از خدمات احمد آخوندی مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد قدردانی و سید محمد رستگاری به‌عنوان مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان منصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha