آمادگی اردکان برای ایجاد نخستین دانشکده صنایع‌دستی/ زیست‌بوم صنایع‌دستی نیازمند بهره‌مندی از نقش محوری خانواده است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمادگی داریم که نخستین دانشکده صنایع‌دستی را با توجه به ظرفیت شهرستان ایجاد کنیم، خواستار توجه به ایجاد شهرک صنعتی در صنایع‌دستی و تخصیص اعتبار و بودجه در این خصوص شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمدرضا دشتی اردکانی در نشست با مسئولان و فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان اردکان که با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور برگزار شد، با تأکید بر اینکه دست بافته‌های شهرستان اردکان وارد زندگی مردم شوند، تصریح کرد: آنچه برای سلامتی مردم مضر است و با مواد پلاستیک تهیه می‌شود، باید با آن مقابله کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به چالش بیمه برای شاغلان صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: ایجاد کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌ها صنایع‌دستی را در شهرستان اردکان دنبال می‌کنیم.

دشتی اردکانی افزود: در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، استان یزد و شهرستان اردکان حرفی برای گفتن دارد و آبروی کشور است، اما استفاده خوبی از نمایشگاه دبی که شش ماه در طول سال برگزار می‌شود، نداشتیم و باید کشور در حوزه صنایع‌دستی بیشتر بدرخشد.

او با تأکید بر اینکه پوشاک ایرانی را باید با ظرفیت‌های هنری کشور و استان دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: بیشتر زنان فعال در صنایع‌دستی هستند و نقش‌آفرینی دارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه رشته‌های صنایع‌دستی با رویکرد علمی و تخصصی و دانش بنیان باید در شهرستان اردکان دنبال و تأسیس شود، گفت: لازم است بیشتر به پژوهش‌های مختلف در حوزه صنایع‌دستی در دانشکده توجه داشته باشیم.

دشتی اردکانی بابیان اینکه آمادگی داریم که نخستین دانشکده صنایع‌دستی را با توجه به ظرفیت شهرستان ایجاد کنیم، خواست تا به ایجاد شهرک صنعتی در صنایع‌دستی توجه شود و تخصیص اعتبار و بودجه داشته باشد.

او ادامه داد: گردشگری نیاز به دو بال میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دارد که زمینه و مقصد را برای گردشگر داخلی و خارجی فراهم کند و باید صادرات صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زیست‌بوم صنایع‌دستی نیازمند بهره‌مندی از نقش محوری خانواده است، چراکه صنایع‌دستی به داد خانواده می‌رسد و البته در این کانون زندگی، مادر نقش پررنگ و بزرگی را دارد که باید از روح آن بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081200634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha