بازارچه موقت صنایع‌دستی در مشهد مکان یابی می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد، بازارچه موقت صنایع‌دستی در مشهد مکان یابی می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رضا ابراهیم‌نیا با اعلام این خبر گفت: در جلسه با حسن کلیدری، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد موضوع استفاده از ظرفیت‌های فضاهای شهری برای عرضه صنایع‌دستی در قالب بازارچه‌ پیشنهاد شد.

معاون صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت صنایع‌دستی استان، اظهار کرد: از 294 رشته فعال صنایع‌دستی کشور 92 رشته در استان فعال است.

ابراهیم‌نیا تصریح کرد: مهم ترین رشته‌های خراسان رضوی شامل صنایع دستی فلزی (زیورآلات سنتی، قلمزنی، مخراج کاری)، صنایع‌دستی سنگی (تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، حجاری سنتی، حکاکی روی سنگ)، صنایع چوبی و حصیری (منبت، خراطی چوب، معرق چوب، ارغوان‌بافی)، بافته‌های داری و غیر داری (فرت‌بافی،گلیم بافی، نمدمالی)، کاشی سنتی، سفال و سرامیک (سفالگری سنتی، تراش کاشی سنتی، نقاشی سفال و ...) است.

او افزود: بیشترین مجوزهای صنایع دستی استان به ترتیب در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و فریمان صادر شده است.

همچنین حسن کلیدری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد در این جلسه گفت: صنایع‌دستی بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی این سرزمین است و با توجه به ضرورت تقویت هنرمندان، در فروش محصولات این سازمان آماده همکاری است.

او با استقبال از پیشنهاد راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در مشهد افزود: با توجه به رویکرد اشتغال آفرینی و تاثیر فروش صنایع‌دستی بر اشتغال بازارچه‌های صنایع‌دستی مکان‌یابی خواهد شد و پس از آن هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در این بارارچه‌ها مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081300671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha