درخشش صنعتگر استان سمنان در مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از درخشش صنعتگر استان سمنان در مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور گفت: در نخستین دوره مسابقات ملی آزاد گوهر تراشی که از ۹ تا ۱۱ آبان ماه در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی برگزار شد، حمیده احمدی گلزار صنعتگر رشته گوهرتراشی شهرستان شاهرود توانست مقام دوم رشته کارتینگ این مسابقات ملی را کسب کند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان با اشاره به اینکه این مسابقات در سه رشته دامله، کارتینگ و فست برگزارشده است، افزود: مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی با شرکت ۸۷ داوطلب از استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، قم، کرمان و سمنان برگزارشد و ۱۳ نفر به‌عنوان برگزیده در این مسابقات معرفی شدند.

سلطانی‌پور گفت: حمیده احمدی گلزار، صنعتگر رشته گوهرتراشی شهرستان شاهرود است که بیش از ۱۰ سال است که با مدیریت کارگاه سنگ هالان، در حوزه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت است.

نخستین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و با مشارکت شرکت طرح توسعه صنعت گوهرسنگ با هدف تبادل تجربیات، ترویج و تبیین رشته‌های مرتبط با گوهرسنگ‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی و آشنایی صنعتگران و هنرمندان با استادان  و صنعتگران پیشکسوت برای ارتقای کیفی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081400731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha