توسعه گردشگری در شرق مازندران در دستور کار قرار می‌گیرد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: باید توسعه گردشگری و حضور گردشگر در شرق مازندران همانند غرب استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی دوشنبه ۱۵ آبان۱۴۰۲ در جلسه راه‌اندازی توسعه گردشگری ریلی در استان در خصوص گردشگری ریلی شمال کشور و مازندران، اظهار کرد: اولین میراث صنعتی و بیست و پنجمین اثر یونسکو به عنوان پایگاه راه‌آهن جهانی در ساری ایستگاه ساری راه‌اندازی شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه راه‌آهن شمال یک مسیر ریلی زیبا و قسمتی از جاده ابریشم است، تصریح کرد: باید تمام نقاط سوادکوه شناسایی و برای سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه گردشگری ریلی برنامه‌ریزی شود

او خاطرنشان کرد: باید توسعه گردشگری و حضور گردشگر در شرق مازندران همانند غرب استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

ایزدی با تاکید بر اینکه باید بستر سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در استان ایجاد شود، افزود: باید برای جذب گردشگر، برندسازی و بازاریابی برای تولیدات صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌های مطلوب انجام شود.

ایزدی به ساختمان چیت‌سازی بهشهر که سبقه تاریخی دارد، اشاره کرد.

گردشگری شرق مازندران مغفول مانده است

همچنین سرپرست شرکت توسعه گردشگری مازندران با بیان اینکه بیشترین میزان مسافر و گردشگر به غرب استان سفر می‌کنند، افزود: گردشگری شرق مازندران مغفول مانده است.

مهدی نصیری با اشاره به اینکه افزایش تنوع درگردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری شرق استان موجب راه‌اندازی پایگاه میراث جهانی راه آهن شد، تصریح کرد: با توجه به میراث صفوی در بهشهر و فرح آباد باید گردشگران را به شرق استان سوق داد.

او ادامه داد: ساختمان چیت‌سازی بهشهر برای تبدیل به اقامتگاه یا هتل مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha