تلاش سریلانکا برای ترویج جاذبه‌های معنوی و اکوتوریسم

مقامات استان شمال غربی سریلانکا قرار است جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده در این منطقه را ترویج کنند و جشنواره غذای خیابانی را از ۱۰ تا ۱۲ نوامبر برگزار کنند تا گردشگران را به این منطقه بکشانند.

به‌گزارش میراث آریا، رانجیت آریاراتنه، دبیر استان شمال غرب سریلانکا در راستای ترویج جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده این منطقه، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما مکان‌های تاریخی، مذهبی و ذخایر خاصی را برای ترویج گردشگری معنوی و بوم‌گردی (اکوتوریسم) انتخاب کرده‌ایم. علاوه بر آن، قرار است یک جشنواره غذای خیابانی با هدف راه‌اندازی منطقه کورونگالا به عنوان توقفگاهی برای گردشگرانی که در مسیر مقصدشان از اینجا می‌گذرند، برگزار شود.

از جمله مکان‌های گردشگری منتخب برای ترویج گردشگری معنوی داخلی و خارجی در استان شمال غرب سریلانکا می‌توان به Munneshwaram Kovil، صومعه Na Uyana، Ridee Viharaya، Rankala و کلیسای St Anne اشاره کرد.

برای گردشگری بوم‌گردی، مکان‌های مورد نظر برای ترویج عبارتند از دهکده ماهیگیری Gange Wadiya، پناهگاه طبیعی Wilpattu، Deduru oya و Rajanganaya.

جشن غذا قرار است در اطراف دریاچه کورونگالا، در امتداد ۷۰۰-۸۰۰ متری مسیر برگزار شود. جاذبه‌های جشنواره غذای خیابانی، جدای از غذا و نوشیدنی، شامل سرگرمی، بازی، خدمات قایق‌سواری، فروش محصولات شمال غرب استان و غرفه‌های دیگر است.

آریاراتنه ادامه داد: ما می‌توانیم سهم خود را به عنوان یک بخش در تولید ناخالص داخلی بهبود بخشیم و آن را از جایگاه خود به عنوان دومین بخش بزرگ به اولین سهم بزرگ ارتقا دهیم. یکی از راه‌های انجام آن این است که هم گردشگری داخلی و هم خارجی را هدف قرار دهیم. سرمایه‌گذاری برای توسعه دور دریاچه کورونگالا، که برای توسعه آن از حمایت زیستگاه سازمان ملل و جامعه زیستگاه آسیایی برخوردار شدیم، به دلیل کمک به بهبود سهولت زندگی در میان جمعیت در کورونگالا نامزد جوایز شهرستان آسیا شده است.

آجانتا گوناواردنا، مدیر کل اداره توسعه استان شمال غربی، نیز گفت: کورونگالا یک مرکز عبوری بزرگ برای گردشگران خارجی و محلی است. برای کسانی که مستقیما از فرودگاه به شمال سفر می‌کنند، یا کسانی که در داخل کشور به سمت جنوب سفر می‌کنند، همه این گردشگران از شهر کورونگالا عبور می‌کنند.

او ادامه داد: با این حال، این شهر تا ساعت ۷ بعد از ظهر سوت و کور می‌شود و به همین دلیل گردشگران تمایل ندارند که زمان بیشتری را در شهر بگذرانند و به مشاغل کمک کنند. فستیوال غذای شمال غربی می‌تواند یک فرهنگ غذای خیابانی را در این ساعت‌ شب به راه بیندازد که می‌تواند گردشگران را بیشتر جذب منطقه کند.

دریاچه گوناواردنا در حال حاضر در بین گردشگران موقت محبوب است و تلاش‌های سرمایه‌گذاری و توسعه دور دریاچه قرار است آن را به عنوان یک ایستگاه توریستی برای کسانی که در راه رسیدن به مقصد خود هستند، تقویت کند.

لاکشمان یاپا ابی‌واردنا، فرماندار استان شمال غربی، گفت: ورزش تفریحی کایت‌سرفینگ در کالپیتیا پتانسیل بالایی برای ارتقای این منطقه به مناطقی مانند مالدیو دارد که برای گردشگران سطح بالا طراحی شده است.

او ادامه داد: ما در حال مذاکره با فرمانده نیروی دریایی هستیم تا قلعه زندان هلندی را به عنوان یک جاذبه گردشگری توسعه دهیم. بنابراین تبلیغ این مکان‌ها و قرار دادن آن‌ها بر روی نقشه باعث جذب گردشگران می‌شود و مشکل کمبود اتاق‌های ستاره‌دار در منطقه برای پذیرش گردشگران را حل می‌کند.

فرماندار خاطرنشان کرد: موفقیت روستای هیریکیتیا به عنوان یک کانون گردشگری نیز بعد از رسیدن به مجموعه‌ای از شرایط مشابه رخ داد. پیش از این، گردشگران از این روستا اطلاعی نداشتند، اما اکنون که می‌دانند، جذب آنها به روستا باعث شده تا کسب‌وکارها برای تسهیل ساخت و توسعه اقامتگاه‌های مختلف به آنجا کشیده شوند. بنابراین ما باید به گردشگران دلیل خوبی برای بازدید از یک مکان بدهیم.

او ادامه داد: باید جاذبه‌ای وجود داشته باشد که احتمالا آن‌ها را به سمت خود بکشاند. به محض اینکه این جاذبه شروع به کار کرد، با توجه به تقاضا، سایر امکانات مورد نیاز برای حفظ گردشگری در این منطقه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081600856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha