جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی در جوانرود کرمانشاه برگزار می‌شود

رئیس گروه نظارت بر تاسیسات گردشگری کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی در شهرستان جوانرود خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا جلدی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان جوانرود به عنوان قطب گردشگری تجاری استان یکی از مراکز اصلی گردشگر پذیر استان کرمانشاه است.

رئیس گروه نظارت بر تاسیسات گردشگری کرمانشاه، افزود: سالانه هزاران نفر گردشگر از سراسر ایران از بازارچه مرزی جوانرود بازدید می‌کنند و این یک ظرفیت ویژه برای استان کرمانشاه است.

او افزود: با وجود ورود هزاران گردشگر به این شهرستان متاسفانه با توجه به نبود امکانات و برنامه‌های جانبی ماندگاری گردشگر در این شهرستان بسیار پایین است و این در حالی است که جوانرود از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است که می‌تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

جلدی گفت: برنامه‌ریزی برای بهبود ماندگاری گردشگر در شهرستان علاوه بر افزایش زیرساخت‌ها نیازمند برگزاری رویدادهای متعدد گردشگری برای معرفی هرچه بیشتر آن است.

او افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذی‌ربط جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی در جوانرود برگزار می‌شود.

رئیس گروه نظارت بر تاسیسات گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه این جشنواره در اوایل آذرماه در شهرستان جوانرود برگزار می‌شود، گفت: در کنار مسابقات و بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه چادر عشایری به همراه معرفی خوراک‌های بومی محلی، معرفی صنایع‌دستی بصورت ورک شاپ و غرفه فروش، توزیع اقلام تبلیغاتی برای معرفی شهرستان جوانرود و استان انجام می‌شود.

جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی هنری و ورزشی بومی محلی و همگانی با حضور نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه و دستگاه‌های ذیربط در محل دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081700889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha