جای بازارچه صنایع‌دستی در شهرری خالی است

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه ری در حوزه گردشگری و تولید صنایع‌دستی، بازارچه‌ای با این منظور و به‌عنوان بازارچه صنایع‌دستی ری که امکان جذب گردشگر نیز دارد و موجب رونق بازار کار نیز خواهد شد، ایجاد نشده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در آیین معارفه مسئول کمیسیون اقتصادی نظام مسائل کلان‌شهر تهران که در دفتر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، ادامه داد: ۴۴ سال از انقلاب سپری شده اما با وجود ظرفیت‌های قابل توجه ری در حوزه گردشگری و تولید صنایع‌دستی، بازارچه‌ای با این منظور ایجاد نشده است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان با گلایه از عدم اجرای اقدامات توسعه‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی از کارگاه‌های صنایع‌دستی ری اتباع افغانستانی در حال فعالیت هستند و در واقع این افراد با یادگیری کار بازار جداگانه‌ای را برای خود ایجاد خواهد کرد.

او همچنین به موضوع سامان‌دهی اتباع غیرمجاز تاکید کرد و افزود: در جریان قتل کارگردان معروف، حملات به آستان شاهچراغ و غیره اتباع غیرمجاز نقش اساسی داشتند و اخیراً نیز گروهی از اتباع غیرمجاز در ری قصد خروج آثار تاریخی را داشتند که پیش‌ از این اقدام، شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081700899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha