رسالت اصلی ما در حوزه صنایع‌دستی شروع حرکتی نو است

استاندار اردبیل گفت: رسالت اصلی ما در حوزه صنایع‌دستی شروع حرکتی نو با برنامه‌ای جدی و منسجم است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، سید حامد عاملی عصر 23 آبان ماه 1402 در آیین تجلیل از منتخبین مهر اصالت ملی صنایع‌دستی، گفت: رسالت ما امروزه در حوزه صنایع‌دستی شروع حرکتی نو با برنامه‌ای جدی و منسجم است و باید ظرف یک سال آینده این برنامه را محقق کنیم.

استاندار اردبیل افزود: در دنیای امروز رویکرد جدید صنایع‌دستی تامین و برآورد هنرمندانه نیازهای بشری است که ما نیز باید خود را با رویکرد جهانی همراه کنیم و نگاه دنیا به این مقوله را بشناسیم و مطابق با آن حرکت کنیم.

او تاکید کرد: قدردانی از هنرمندان صنایع‌دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید با حمایت از این هنرمندان بتوانیم سرمایه خود در زمینه صنایع‌دستی را که حاصل صدها سال فرهنگ و تمدن منطقه است به دنیا ارائه دهیم.

عاملی با اشاره به اهمیت امر آموزش در حوزه صنایع‌دستی، ادامه داد: آموزش صنایع‌دستی در سال‌های اخیر با رکود نسبی روبرو بوده اما باید جدی‌تر به این حوزه وارد شویم و ما آماده هستیم هر امکاناتی که برای توسعه آموزش صنایع‌دستی لازم است را فراهم کنیم.

استاندار اردبیل گفت: نمایشگاه ملی صنایع‌دستی نیز یکی از مطالبه‌های صنعتگران اردبیلی است که متاسفانه چندسالی با تعطیلی روبرو بوده و ما در این مورد نیز از برگزاری نمایشگاه استقبال می‌کنیم و مقدمات آن را فراهم خواهیم کرد.

در انتهای این مراسم از منتخبین مهر اصالت ملی صنایع‌دستی و چهار بانوی پیشکسوت این حوزه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha