رونمایی از هجدهمین کتاب برگزیدگان هنر ایران در اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری آیین رونمایی از هجدهمین کتاب برگزیدگان هنر ایران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز  جمعه ۲۶ آبان ماه، تالار همایش‌های هتل آسمان اصفهان میزبان بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان از سراسر کشور و به‌ویژه استان اصفهان بود تا پس از هجده سال، شاهد رونمایی از هجدهمین کتاب برگزیدگان هنر ایران باشند.

در این مراسم حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: در حدیثی از مولایمان علی (ع) نقل‌شده که خدا زیبا است و زیبایی‌ها را دوست دارد، لذا این زیبایی همواره از طریق هنرمندان به منصه ظهور می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: امروز ایران در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو کشورهای برتر جهان است و این در حالی است که سازمان علمی و تحقیقاتی ملل متحد (یونسکو) صراحتاً تأکید کرده ایرانیان ملتی بزرگ هستند که در حوزه‌های فرهنگ و هنر دارای ثروتی عظیم هستند و شایسته است تا این ثروت را به جهانیان نشان دهند.

او افزود: در حال تلاش هستیم تا پیوندی میمون و مبارک میان صنعت گردشگری و صنایع‌دستی ایجاد کنیم، لذا با توسعه گردشگری و ترویج صنایع‌دستی می‌توانیم در پهنه استان اصفهان به توسعه پایدار دست‌یابیم.

محققیان تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان ما امروز در حوزه مشاغل خانگی فعال هستند، زیرا تلاش می‌کنیم تا در مناطق مختلف استان با احیای خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به خانه‌های صنایع‌دستی میان این دو حوزه پیوند برقرار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha