دوره آموزش فنون زیرلعابی در مازندران برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، از برگزاری دوره آموزش فنون زیرلعابی در مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی ۲۸ آبان ۱۴۰۲با اعلام خبر فوق گفت: این دوره آموزشی در راستای سلسله آموزش‌های شاغلان صنایع‌دستی با نظارت واحد آموزش صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، افزود: آشنایی با آنواع بدنه سرامیکی و سفالی، ساخت انگور و انگور رنگی متناسب با بدنه‌های رسی و سرامیکی، ساخت رنگ ا استفاده از آستین‌ها و اکسیدهای رنگی در نقاشی، آشنایی با انواع روان‌سازی در ترکیب رنگ، اجرای تکنیک‌های آبرنگی، تزئینات بدنه، شیوه‌های زیرلعابی و آسیب‌شناسی و عیوب رایج از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

او با اشاره به اهمیت رونق صنایع‌دستی در اقتصاد و اشتغالزایی در منطقه تصریح کرد: مازندران با تنوع رشته‌های صنایع‌دستی و تولیدات هنری روبه‌رو است تلاش اداره‌کل براین است با برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی در زمینه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، تولیدات هنرمندان را با سلیقه و نیاز مخاطب نزدیک کند.

ایزدی شناسایی نیاز بازار را اولین قدم در بازاریابیبرشمرد و گفت: افزایش کیفیت، کاربردی‌کردن، استفاده از المان‌های هنری و نوآوری و خلاقیت در ساخت و تولید صنایع‌دستی هدف اصلی برگزاری این سلسله آموزش‌هاست.

دوره آموزشی فنون زیرلعابی فردا دوشنبه ۲۹ آبان ماه جاری در کارگاه سرامیک الهه نجفی‌پور در شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha