تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی گامی مثبت در جهت حفظ میراث و هویت فرهنگی ایران

تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اقدامی مبارک و مبتکرانه برای حفظ میراث‌فرهنگی و هویت و تاریخ ایرانی اسلامی است.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در یادداشتی نوشت: این اقدام با در پی داشتن اثرات بسیار مثبت و جذب حمایت‌های خیرین، نیکوکاران و سرمایه‌گذاران علاقمند به حوزه میراث فرهنگی می‌تواند حرکت عظیمی در جهت نگاهداشت و حفظ میراث فرهنگی کشور عزیزمان ایران باشد.

سرتاسر این آب و خاک دارای پیشینه و تاریخ غنی و میراث ارزشمند فرهنگی است که بسیاری از کشورها از داشتن چنین سرمایه‌هایی محروم هستند اما ایران با داشتن چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند جایگاهی ویژه در رونق گردشگری فرهنگی تاریخی داشته باشد.

 خیرین میراث‌فرهنگی به عنوان بازوی توانمند وزارت میراث‌فرهنگی، ظرفیتی بزرگ برای به تحقق رساندن اهداف توسعه گردشگری فرهنگی‌تاریخی، ایجاد اشتغال برای جوانان و همچنین حفظ هویت ایرانی‌اسلامی هستند.  

همانگونه که خیرین در طول سال‌های گذشته در ساخت مدرسه، مسجد کتابخانه، بیمارستان و... نقش کلیدی و اساسی ایفا کرده‌اند اکنون نیز برای مرمت و بهره‌برداری از آثار تاریخی و فرهنگی به میدان آمده و منشأ اثرات خیر خواهند بود.  

همانند سرتاسر کشور استان البرز دارای تپه‌ها، محوطه‌ها، بناها و آثار تاریخی ارزشمندی است که نیازمند اعتبارات برای ساماندهی، مرمت و بهره‌برداری هستند و حمایت‌های خیرین و نیکوکاران می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات را برای ساماندهی به میراث فرهنگی استان بر طرف کند. تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان البرز می‌تواند گره‌های بزرگی را در حوزه میراث فرهنگی استان باز کند که بخش دولتی به تنهایی قادر به انجام آن نیست.  

اکنون با آغاز رسمی فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگی در کشور اداره کل استان البرز نیز از تمام خیرین دغدغه‌مند میراث فرهنگی استان دعوت می‌کند تا به خیل عظیم نیکوکاران میراث فرهنگی کشور بپیوندند و در راه حفظ هویت تاریخی این استان اثراتی ماندگار از خود بر جای بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha