مراسم خوانش کتاب «افسانه ننه سرما و دخترش یلدا» در موزه هنر مکتب تبریز

رئیس امور موزه‌های استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم خوانش کتاب «افسانه ننه سرما و دخترش یلدا» با حضور دانش‌اموزان مقطع ابتدایی در تالار نقاشی موزه هنر مکتب تبریز (خانه حریری) به مناسبت گرامیداشت شب یلدا در روز ۳۰ آذر ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ آذربایجان‌شرقی، یعقوب طالبی ضمن تبریک شب یلدا بعنوان میراثی کهن‌بار از تاریخ و فرهنگ مردم این سرزمین گفت: در این مراسم، برنامه های متنوعی  برای کودکان تدارک دیده شد. ساخت عروسک‌های قصه که شامل عروسک ننه سرما، یلدا و دیو سیاه (اپوش) صورت گرفت و با تصویرسازی از شخصیت‌های قصه، کودکان با قصه یلدا پری و مناسبت بزرگداشت شب یلدا آشنا شدند.

رئیس امور موزه‌های استان آذربایجان‌شرقی به‌نقل از  گیسو فکوری مسئول موزه هنر مکتب تبریز تصریح کرد: ضمن اهدای هدایا برای دانش‌آموزان مقطع ششم، پنجم و چهارم ابتدایی، دانش‌آموزان نشان همیار موزه نی زدریافت کردند که حاوی مسئولیت بازدید از موزه‌ها در خانواده و مدرسه است. پروژه همیار موزه که از روز جهانی موزه‌ها  آغاز شده است، تا کنون در چهار مدرسه مقطع ابتدایی سطح شهر تبریز اجرا شده است که با اهدای نشان همیار موزه، کودکان مسئولیت بازدیدهای گروهی از جمله بازدیدهای خانوادگی و مدارس را بر عهده گرفته‌اند.

مراسم خوانش کتاب «افسانه ننه سرما و دخترش یلدا» در موزه هنر مکتب تبریز

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha