تقدیر از دست‌اندرکاران نمایشگاه «شکوه ایران باستان»

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی با ارسال نامه‌های جداگانه به دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین، از تلاش‌های آنان در انجام این رویداد فرهنگی مهم تقدیر کرد.

به گزارش میراث آریا، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی با ارسال نامه‌ای به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، از حمایت‌های وی و همراهی سفرای پیشین و فعلی ایران در چین، تشکر کرد.

دارابی همچنین در نامه‌هایی به «لی چون» قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رئیس سازمان ملی میراث‌فرهنگی چین و «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در ایران، ضمن قدردانی از تلاش‌های آنان و تاکید بر بسط مناسبات فرهنگی میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد آینده‌ای درخشان در انتظار میراث‌فرهنگی ایران و چین باشد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی همچنین از محسن بختیار، سفیر کشورمان در چین و جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران برای برپایی نمایشگاه «شکوه ایران باستان» تشکر کرد.

بر پایه این خبر، نمایشگاه «شکوه ایران باستان» از ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ در کاخ‌موزه شهر ممنوعه پکن، با حضور مقامات رسمی دو کشور، ۹ سفیر و ۱۵ نمایندگی سایر کشورها افتتاح شد. نمایشگاه با ۲۱۶ اثر و شیء تاریخی از ۳ هزار سال پیش تا دوره قاجار را در بر می‌گیرد که گویای عظمت فرهنگ، هنر و تمدن ایرانیان است.

این نمایشگاه به مدت ۳ ماه در پکن و بعد از آن در شانگهای برپا خواهد بود. در دومین روز برپایی نمایشگاه تمام بلیت‌های دو هفته پیش رو فروخته شد. چین کشوری موزه‌ای است دارای ۶۰۰۰ موزه و میانگین بازدیدکنندگان از موزه های مهم چون کاخ موزه شهر ممنوعه پکن، روزانه ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102801737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha