ابوموسی، تنب‌بزرگ و تنب‌کوچک قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارند/ ابلاغ آیین‌نامه طبیعت‌گردی به مناطق چهارگانه محیط‌زیستی

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به گسترش طرح‌های گردشگری در جزایر سه‌گانه ایرانی، گفت: در این مناطق در حال راه‌اندازی مرکز بین‌المللی پژوهش‌های‌ محیط‌زیست دریایی هستیم.

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان اینکه خوشبختانه در خصوص مناطق چهارگانه (پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات‌وحش و مناطق حفاظت شده) موفق شدیم آیین‌نامه طبیعت‌گردی را ابلاغ کنیم، گفت: این آیین‌نامه به استانداران و مدیران‌کل ابلاغ شد تا بدینوسیله بتوانیم در این مناطق از تمامی ظرفیت‌های طبیعت‌گردی استان‌ها بهره ببریم.

او با اشاره به اینکه در این مسیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری‌های لازم را با ما داشت و از هیچ تلاشی دریغ نکرد، افزود: معمولا مناطق چهارگانه به دلیل اینکه انسان به آنجا وارد نشود، محصور نمی‌شود، اما همانگونه که برای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی پیوست‌های محیط زیستی دارا هستیم،‌ بر عکس برای پروژه‌های محیط‌زیستی هم پیوست‌های اقتصادی را در نظر می‌گیریم که بر اساس آنها استفاده از ظرفیت‌های حداکثری میسر می‌شود.

سلاجقه همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب‌بزرگ و تنب‌کوچک، ادامه داد: در این خصوص بیش از هر دستگاهی وزارت میراث‌فرهنگی صاحب‌نظر است اما ما نیز بر حسب وظیفه مسائلی نظیر محیط‌زیست دریایی را به طور خاص در این مناطق دنبال خواهیم کرد. برای مثال در جزیره هرمز مجموعه‌ای تحت عنوان مرکز بین‌المللی پژوهش‌های محیط زیست دریایی را راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن از ظرفیت کنوانسیون راپمی کویت نیز بهره می‌بریم. به این معنا که درصددیم پروژه‌های تحقیقاتی بسیار موثری را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102801746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha