تور آشناسازی خانه‌های تاریخی احیا شده مشهد برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: تور آشناسازی خانه‌های تاریخی مشهد که به صورت کاربری اقامتگاه سنتی مرمت، احیا و به بهره برداری رسیده‌اند، برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی روز یکشنبه یکم بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از خانه های تاریخی احیا شده مشهد گفت: ۲۵۰ اثر تاریخی مشهد در فهرست میراث‌ملی در مشهد مقدس ثبت شده که از این تعداد قریب به  ۶۰ خانه تاریخی در هسته مرکزی مشهد قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ادامه داد: در یک سال گذشته با همکاری شهرداری، مالکان خانه‌های تاریخی و سرمایه‌گذاران۱۳ خانه می توانند از تسهیلات معافیت مالیات و قانون حمایت از بافت‌های تاریخی و فرهنگی استفاده کنند.

امیر کلالی تصریح کرد: این اقدام برای نخستین بار در مشهد انجام شده است تا از این ظرفیت قانونی به نفع سرمایه گذاران استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در ادامه گفت: در مشهد داستان‌ها و روایت‌های زیادی از خدمت به زائران وجود دارد که هنوز بازگو نشده است. این فضاها برگرفته از فرهنگ رضوی است. در واقع در مشهد فضاهایی وجود دارد که در خدمت زائران امام هشتم (ع) بودند از همین رو لازم است این ظرفیت‌ها را در راستای خدمت به زائران امام رضا (ع) احیا کنیم.

سید جواد موسوی به همکاری و تفاهم انجام شده با شهرداری برای حفظ و احیای بافت و خانه ‎های تاریخی مشهد اشاره کرد و افزود: با همکاری شهرداری در حال احیای یک مسیر تشرف به حرم هستیم که ۱۵ مکان و ظرفیت تاریخی در آن مسیر قرار دارد و می‌تواند زائر را پس از زیارت به دیدن ظرفیت‌های گردشگری مشهد ترغیب کند.


 

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha