البرز ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری کشاورزی و طبیعی دارد/ قدردانی استاندار از حضور قدرتمند البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز نسبت به سال های گذشته حضور قوی تر و پررنگ تری در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری دارد، اظهار کرد: غرفه البرز از لحاظ فضا و طراحی صورت گرفته پیشرفت قابل توجهی دارد. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز مجتبی عبدالهی روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه البرز قابلیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری کشاورزی دارد گفت: البرز قابلیت‌های بسیار بالایی در زمینه گردشگری کشاورزی دارد. 

استاندار البرز با اشاره به حضور البرز با موضوع گردشگری کشاورزی در نمایشگاه گفت: این استان به جهت دارا بودن اقلیم و شرایط جغرافیایی مناسب و برخورداری از باغات و زمین‌های کشاورزی مختلف، بهترین کشاورزان و تولیدکنندگان گندم را نیز در خود جای داده و ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری طبیعی و کشاورزی دارد . 

عبدالهی اشاره به نامگذاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به عنوان گردشگری سبز، اظهار کرد: البرز استانی است که نقاط جنوبی و شمالی آن در فصول مختلف و حتی تابستان تفاوت فاحشی دارد. شهرستان اشتهارد نسبت به شمال استان حدود ۴۰ درجه تفاوت دمای هوا دارد که از ویژگی‌های خاص گردشگری استان البرز است. 

به گفته مقام عالی دولت در استان البرز با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهور در خصوص گردشگری باید با نگاه ویژه در این صنعت سرمایه‌گذاری شود و فعالیت سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی در حوزه گردشگری گسترش یابد؛ حتی این قابلیت وجود دارد که معاونت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی کشور در سفارت ها ایجاد شود.  

عبدالهی با اشاره به قابلیت های فراوان کشورمان در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی، اظهار کرد: ایران با تاریخ بیش از ده هزار سال می تواند سهم بیشتری از صنعت توریسم را به خود اختصاص دهد و نیاز است با آموزش شرکت‌های گردشگری در زمینه گردشگر ورودی به کشور، به افزایش درآمدزایی و اشتغال‌آفرینی در این صنعت پرداخت. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha