بسته‌های گردشگری صنعتی در البرز تعریف می‌شوند

معاون گردشگری البرز با بیان اینکه البرز با داشتن ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی می‌تواند در زمینه گردشگری صنعتی عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: به همین منظور تعریف بسته‌هایی با مشارکت اتاق بازرگانی و دفاتر خدمات مسافرتی مد نظر قرار دارد که می‌تواند شروع خوبی در این زمینه باشد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز،شهرام علی‌محمدی در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که از 23 تا 26 بهمن در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: امسال غرفه استان البرز از نظر متراژ نسبت به سالهای گذشته بزرگتر بوده و جانمایی بهتری دارد. 

معاون گردشگری البرز با اشاره به اینکه این استان  از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه کشاورزی به خصوص در حوزه گل و گیاه برخوردار است، افزود: از طرفی نیز البرز دارای ظرفیت های خوبی در دیگر حوزه‌های گردشگری است. 

علی محمدی با بیان اینکه در بخش خصوصی اقدامات بسیار زیادی انجام شده است و از چندین آژانس گردشگری البرز و دستگاه‌هایی مانند اتاق بازرگانی ، شهرداری کرج و شرکت های تعاونی که با اداره کل میراث فرهنگی در ارتباط هستند در یک راستا به عنوان یک صنعت فراور دعوت شده است.

علی محمدی با بیان اینکه رویکرد امسال اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در برگزاری نمایشگاه بسیار حائز اهمیت بوده است، عنوان کرد: در کنار اقدامات مختلف، ارائه بسته‌های گردشگری از طریق تشکل‌ و انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن حرفه‌ای واحدهای اقامتی، پذیرایی و راهنمایان گردشگری برای معرفی ظرفیت‌ها و تورهای گردشگری استان البرز انجام شد.

علی ‌محمدی با اشاره به اینکه گردشگری خوراک در استان البرز نیاز به اقدامات و معرفی بیشتری دارد، تصریح کرد: همچنین موضوع گردشگری خوراک در نمایشگاه به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد و آیین سمنو پزان البرز با رویکرد بهتری امسال در نمایشگاه ارائه می‌شود که علاوه بر ایجاد جذابیت با موضوع گردشگری کشاورزی مرتبط است و در عین حال پذیرایی از بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه البرز با در اختیار داشتن ۶۰۰ متر فضا در نمایشگاه جزو استان‌های رده اول دیده شده، است، خاطر نشان کرد: قابلیت‌های ویژه‌ای در زمینه گردشگری ورزشی، صنعتی و همچنین گردشگری سلامت در استان البرز وجود دارد که معرفی ظرفیت‌های گردشگری ورزشی البرز از جمله پیست اسکی دیزین که به زودی بازگشایی می‌شود، باشگاه‌های سوارکاری، مناطق کوهنوردی، رودخانه کرج و... در قالب بسته یک روزه گردشگری ورزشی در نمایشگاه انجام می‌شود. 

علی‌محمدی با بیان اینکه البرز با داشتن ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی می‌تواند در زمینه گردشگری صنعتی نیز عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: به همین منظور تعریف بسته‌هایی با مشارکت اتاق بازرگانی و دفاتر خدمات مسافرتی مد نظر قرار دارد که می‌تواند شروع خوبی در این زمینه باشد.  

وی با بیان اینکه ۹ هنرمند در حوزه صنایع دستی استان البرز با ارائه آثار و اجرای کارگاه زنده، حضور صنایع وابسته به گردشگری از جمله تمام ملزومات مورد نیاز در واحدهای اقامتی، پذیرایی، هتلینگ در این نمایشگاه حضور دارند ،خاطرنشان کرد: تولید محتوا در قالب‌های مختلف از جاذبه‌ها و امکانات گردشگری استان امری ضروری بوده و امسال در زمینه تبلیغات این اداره کل بسیار توانمند عمل کرده است.

علی محمدی با اشاره به اینکه امسال در اقدامی ارزشمند کلیپ حرفه‌ای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تولید شد که در وزارت میراث فرهنگی امتیاز بالایی دریافت کرد و در نمایشگاه بین‌المللی نیز در کنار دیگر موارد به نمایش گذاشته می‌شود، ادامه داد: با توجه به شعار استاندار البرز باید این استان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری شود که این امر با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha