بویین‌زهرا به‌عنوان «باغ‌‎شهر پسته» معرفی و برندسازی می‌شود

شهردار بویین‌زهرا گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بهترین فرصت برای معرفی بویین‌زهرا به عنوان «باغ شهر پسته» و برندسازی آن در استان قزوین است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین روح‌الله زارعی روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در در بازدید از غرفه استان قزوین در نمایشگاه گردشگری تهران در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری بویین‌زهرا در این رویداد اظهارکرد: از مدتی قبل به‌دنبال این بودیم که ظرفیت‌های گردشگری بویین‌زهرا را برای گروه‌های مختلف مردم معرفی کنیم که نمایشگاه گردشگری این زمینه را برای ما مهیا کرده‌است.

شهردار بویین‌زهرا افزود: بویین‌زهرا از شهرستان‌های مهم کشاورزی استان قزوین است که ظرفیت‌های زیادی دارد و با معرفی آنها می توانیم به اشتغال و اقتصاد منطقه کمک کنیم.

زارعی تصریح کرد: شهر بوئین‌زهرا از شمال به شهر قزوین و از جنوب به استان مرکزی و همدان و از شرق به استان تهران و از غرب با شهرستان تاکستان هم‌مرز است و در محل تلاقی راه‌های قزوین به ساوه و کرج به همدان قرار دارد.

او افزود: بوئین‌زهرا در درجه اول از نظر پسته و سپس گردو و انگور کشت خوبی دارد البته با توجه به آب‌وهوای بسیار مساعد این منطقه برای کشت پسته ظرف چندسال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی توسط بخش خصوصی برای توسعه اراضی زیر کشت پسته در این شهرستان صورت گرفته‌است.

شهردار بویین‌زهرا یادآور شد: کاروانسرای تاریخی محمدآباد، کاروانسرای تاریخی هجیب، سایت تاریخی سگزآباد، تپه زاغه و تپه‌قبرستان از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان است و در بخش صنعتی نیز چندین شهر صنعتی از جمله شهرک صنعتی آراسنج، کارخانجات آریان فولاد، کاشی سرامیک برلیان، آپاداناسرام و شیشه لیا و مرغداری سیمرغ در منطقه مستقر هستند.

او بیان کرد: مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی در منطقه گردشگری امام‌علی(ع) از دیگر فرصت‌هایی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

زارعی اظهار کرد: در سال گذشته اولین جشنواره پسته را با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار کردیم و معرفی شهر بویین‌زهرا به‎عنوان «باغ‌‍شهر پسته» از مهمترین اهداف ما در این عرصه است.

شهردار بویین‌زهرا افزود: در کنار کاروانسراهای تاریخی، امامزاده‌هایی که در شهرستان داریم یک ظرفیت ارزشمند است و در زمینه صنایع‌دستی به‌ویژه در رشته‌های گلیم‌بافی، چرم‌بافی، معرق، عروسک‌بافی سنتی هنرمندان شاخصی داریم که می‌توانیم این ظرفیت را نیز شکوفا کنیم.

زارعی گفت: محور اصلی و اولویت کار ما معرفی شهر بویین‌زهرا به عنوان «باغ‌شهر پسته» است که برای تحقق آن با میراث‌فرهنگی و فرمانداری توافق کرده‌ایم تا به‌زودی «تورگردشگری یک‌روزه» را در شهرستان بویین‌زهرا راه‌اندازی کنیم تا علاقمندان با این همه ظرفیت تاریخی و گردشگری و کشاورزی از نزدیک آشنا شوند.

او اظهار کرد: گل محمدی خوزنین، کیف و کفش دانسفهان، نژاد قوچ شال و زعفران و پسته بویین‌زهرا با ارزش غذایی بالایی که دارد برای معرفی انتخاب شده که اگر بتوانیم با کمک بخش خصوصی روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.

شهردار بویین‌زهرا استفاده از ظرفیت فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های شهرداری برای معرفی این شهر دانست و گفت: یکی از موضوعات اصلی که می‌توانیم گردشگری و ظرفیت‌های خود را معرفی کنیم فضای مجازی است که بایستی در این فضا حضور بیشتری پیدا کنیم و در کنار آن از ظرفیت رسانه‌ها نیز برخوردار شویم.

زارعی حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران را فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های شهرستان دانست و از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای بسترسازی حضور شهرداری‌ها و هنرمندان قدردانی کرد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تا ۲۶ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست و در سالن‌های شماره ۸ و ۹ غرفه های قزوین دایر شده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha