تقویت زیرساخت‌های گردشگری با احیای بناهای تاریخی

شهاب طلایی گفت: صندوق توسعه و احیا، با احیای بناهای تاریخی، مجموعه زیرساخت‌های کشور را تقویت کرده و بافت‌های تاریخی شهرها را، از محل معظلات شهری به مراکز توسعه فرهنگی تبدیل می‌کند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، شهاب طلایی، سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت: صندوق توسعه و احیا، در خدمت توسعه زیرساخت‌های گردشگری است، ما بناهای و محوطه‌های تاریخی در حال فرسایش را با مرمت و احیا، به زیرساخت‌های گردشگری اضافه می‌کنیم. 

طلایی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های دولتی حدودا ۴هزار بنا دارند و هیچ دستگاهی نمی‌تواند بناها را بفروشد. طرح مولدسازی و اصل ۴۴ و طرح‌های مشابه آن نیز شامل بناهای تاریخی دولتی نمی‌شود. 

او افزود: صندوق توسعه و احیا، تاسیس شده است تا با جذب مشارکت بخش خصوصی، این بناها که تا دیروز یک مخروبه بوده، مرمت و احیا شود. 

مدیرعامل صندوق توسعه به عملکرد این صندوق اشاره کرد و اضافه کرد: احیای بناهای تاریخی، باعث جریان‌سازی و ایجاد موج احیا در مجموعه بافت‌های تاریخی شهرهای تاریخی می‌شود. 

این مقام مسئول وزرات میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: ۱۹۲ شهر در کشور دارای بافت تاریخی مصوب هستند، عملکرد صندوق توسعه و احیا باعث می‌شود این بافت‌ها به مرکز آسیب‌ها و معضلات شهری تبدیل نشود و جریان زندگی در آن زنده شود. 

او به سابقه تمدنی ایران اشاره کرد و ادامه داد: گردشگران خارجی، ایران را به عنوان کشور فرهنگی می‌شناسند و احیای بناهای تاریخی در کنار توسعه سایر زیرساخت‌های مدرن هتل‌داری، می‌تواند جاذبه فرهنگی ارزشمندی برای کشور ایجاد کند.  

طلایی در انتهای این مصاحبه تصریح کرد: امروز شاهدیم که بناهای احیا شده، با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شده است و سرمایه‌گذاران نیز علاقه زیادی به مشارکت در مرمت و احیای این بناها پیدا کرده‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha