۲۰ رشته صنایع‌دستی کرمانشاه در نمایشگاه گردشگری تهران معرفی شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران ۲۰ رشته و ۴ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی استان کرمانشاه معرفی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه با اتمام هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، اظهار کرد: استان کرمانشاه با ۲۰ رشته صنایع‌دستی در این نمایشگاه حضور داشت خدا را شکر مورد استقبال مراجعه کنندگان و سایر افرادی که در این نمایشگاه حضور داشته‌اند قرار گرفت. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: هدف از حضور ما در این نمایشگاه معرفی هنرمندان، صنعت‌گران و تولیدات صنایع‌دستی بومی استان در کنار زنجیره ارزش رشته‌های صنایع‌دستی بوده است. 

او افزود:, همچنین موضوع معرفی سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی را داشتیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

کوگانی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم صنایع‌دستی استان کرمانشاه رو به جایگاه اصلیش برگردانیم، گفت: ما سه شهر ملی و یک روستای ملی در حوزه استان به همراه رشته‌های بومی استان مانند قلم‌زنی و جاجیم بافی را در غرفه استان کرمانشاه داشتیم که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

او گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر در ۷۵ رشته صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که ظرفیت بسیار گسترده‍ای در حوزه تولید و اشتغال محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: گیوه بافی، گلیم بافی، ساخت سازهای سنتی، قلم‌زنی، میناکاری، چاقو سازی، جاجیم بافی و ... از جمله رشته‌های معرفی شده در این نمایشگاه بود.
او گفت: ما در این نمایشگاه همزمان به صورت ورکشاپ گلیم بافی، ساخت ساز سنتی و قلم‌زنی را به صورت زنده برای بازدیدکنندگان داشتیم.

بخش مهمی از غرفه استان کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به معرفی هنر دست صنعتگران و هنرمندان استان اختصاص یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha