میراث‌ناملموس فرهنگی در معرفی آذربایجان‌شرقی اهمیت ویژه‌ای دارد

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز بر اهمیت میراث‌ناملموس فرهنگی در معرفی استان آذربایجان‌شرقی به علاقمندان و گردشگران تأکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، امیر نصیربیگلی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ضمن اشاره به ثبت ملی ۱۳ اثر میراث‌ناملموس فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی طی سخنانی گفت: ثبت رویدادهای میراث‌ناملموس فرهنگی از حیث صیانت و پاسداری از صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی و احیای تاریخ غنی ایران اسلامی‌ دارای اهمیت ویژه است که با ثبت ملی  میراث‌ناملموس فرهنگی می‌توان از تحریف و فراموشی فرهنگ این مرز و بوم جلوگیری کرد.

 سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: میراث‌ناملموس فرهنگی به‌عنوان مکمل حوزه گردشگری‌ست که میتوان با پاسداری از میراث‌ناملموس و احیای آن در راستای توسعه صنعت گردشگری نیز اقدامات مفیدی انجام داد.

او بیان داشت: ثبت ملی ۱۳ اثر میراث‌فرهنکی ناملموس حرکتی شایسته در مسیر معرفی فرهنگ استان آذربایجان‌شرقی و توسعه گردشگری منطقه است که انتظار می‌رود با پیوست صحیح جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی با میراث‌ناملموس فرهنگی، تحول مثبتی در گردشگری استان صورت گیرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha