توسعه بوم‌گردی، بیشترین مزیت گردشگری البرز

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی مزیت استان البرز در گردشگری را در توسعه بوم‌گردی و روستاگردی عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها بالفعل و بالقوه این استان در این زمینه و همجواری به تهران این مزیت می‌تواند مقصدی جذاب برای گردشگران باشد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رضا هادی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار کرد: امسال ۶۰ هزار متر مربع برای فضای نمایشگاه گردشگری اختصاص داده شد در حالی که سال گذشته این میزان ۳۰ هزار متر به همراه غرفه‌های صنایع‌دستی بود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی نکته قابل توجه در مورد استان‌ها به ویژه استان البرز را در نمایشگاه ورود حرفه‌ای به بخش تصدی‌گری عنوان کرد و گفت: همیشه بخش حاکمیتی در نمایشگاه گردشگری پررنگ‌تر ورود می‌کرد ولی امسال ورود بخش تصدی‌گردی بسیار خوب بود و هر استان بنا به مزیت‌های نسبی خود ورود کرده بود.

به گفته هادی، البرز با توجه به ظرفیت‌های البرز در زمینه گردشگری سبز و همچنین گلخانه‌های بسیارارزشمند، به خوبی این قابلیت‌ها را به نمایش گذاشته بود.

او با بیان اینکه البرز ظرفیت این را دارد که از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود، اظهار کرد: البرز جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی در شهرستان‌های خود دارد و می‌تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود و اکنون هم مقصد خوبی در زمینه روستاگردی و بومگردی است.

به گفته هادی، استان البرز با دارا بودن شهرستان‌هایی با قابلیت‌های ویژه و طبیعت زیبا بیشترین ظرفیت را در زمینه گردشگری روستایی و بوم‌گردی دارد و بیشتر از اینکه نیاز به هتل پنج ستاره داشته باشد بوم‌گردی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی همجواری البرز با پایتخت و تمایل بسیاری از پایتخت نشینان به استفاده از فضای بکر و طبیعی را مزیتی برای استان البرز در زمینه بومگردی و روستاگردی برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha