نمایشگاه‌ها، زمینه ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، در خصوص حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، گفت: از دو ماه گذشته تاکنون برنامه‌ریزی‌های اجرای این حضور انجام شده و تصمیم گرفتیم در این رویداد ظرفیت شهرستان‌ها را معرفی کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی، با بیان اینکه بیش از ۱۴ غرفه برای ۱۱ شهرستان استان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: دو بخش خصوصی ذیل مجموعه گردشگری نیز در این رویداد حضور دارند و برای فعالین حوزه مجازی و رسانه فضا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در حاشیه غرفه‌ها، ۱۱ اجرای زنده از رشته‌های مزیت‌دار شهرستان‌ها پایه‌ریزی شده است تا به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها کمک کند و بتوان سطح فروش را افزایش داد.

شاه‌وردی، با بیان اینکه شیوه برگزاری این دوره از نمایشگاه را به سمت ارائه محتوای دیجیتال و نمایش گرافیکی سوق داده‌ایم، تصریح کرد: هدف اصلی از حضور در این رویداد بین‌المللی معرفی خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های دارای ظرفیت در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

او اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، شاهد حضور ۱۱ کشور هستیم و امکان سفر ۵۰ درصد جمعیت جهان به کشور وجود دارد و لازم است از این فرصت به خوبی استفاده کنیم؛ چراکه خراسان جنوبی ۹ اثر ثبت جهانی و ۱۰۳۴ اثر ثبت ملی دراد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، با بیان اینکه نمایشگاه‌ها زمینه ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند، گفت: در این دوره ما سعی کرده‌ایم در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های استان، رشته‌های مزیت‌دار صنایع‌دستی مربوطه و محصولات استراتژیک آن‌ها را به نمایش بگذاریم.

شاه‌وردی بیان کرد: ما از هرآنچه که می‌تواند به توسعه حوزه گردشگری استان کمک کند یک پکیج کامل فراهم کرده‌ایم، اما جذب گردشگر و معرفی فراگیر ظرفیت‌های استان در بلند مدت اتفاق می‌افتد که یکی از بهترین زمینه معرفی ظرفیت‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha