بازدید مشاور و مسئول پیگیری های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی از فرش دوروی ابریشم در هشتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی

دستیار ویژه وزیر میراث‌فرهنگی از فرش دوری ابریشم شهرستان رازو جرگلان خراسان شمالی در هشتمین جشنواره بین‌المللی " سرو سیمین ۸" بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، طاهره قیومی مشاور و مسئول پیگیری های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز گذشته یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ از فرش دوری ابریشم روستای دویدوخ به‌عنوان اثر فاخر خراسان شمالی در هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۸) بازدید کرد.

فنون و مهارت بافت قالی دورو ترکمن در منطقه جرگلان به‌تازگی در فهرست ناملموس کشور نیز به ثبت رسیده و مقدمات آن برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو فراهم شده است.

شهرستان رازوجرگلان در خراسان شمالی خاستگاه فرش دوروی ترکمنی در کشور است. این فرش منحصربه‌فرد که طرف‌دارانی از اقصی‌نقاط کشور و جهان دارد، ظرفیتی عظیم برای توسعه ظرفیت گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی به شمار می‌رود.

هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۸) با شعار پیوند نسلی پاسداشت هویت در پهنه جهانی از ۲۷ بهمن تا یکم اسفند در برج آزادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha