یزد ایران کوچکی در مجمع گفت‌وگوی کشورهای آسیایی خواهد بود

دستیار ویژه استاندار یزد در امور اقتصادی و اجرایی با بیان این که توسعه گردشگری، روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا در دستور کار است، گفت: در عرصه صنایع دستی و گردشگری بنای ما این است که یزد، ایران کوچک و ویترینی برای معرفی ظرفیت‌های سراسر کشور باشد.

احمد آخوندی در گفت و گو با میراث آریا با بیان این که بعد از معرفی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی جلساتی در سطح وزرا و مقامات ارشد برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین رویکرد و هدف ما در استفاده از این ظرفیت، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری استان یزد به کشورهای آسیایی و سپس تمام دنیاست.

دستیار ویژه استاندار یزد با اشاره به این که شناخت مردم دنیا و اگاهی آنها از ظرفیت‌های یزد مهمترین هدف است،‌ تصریح کرد: افزایش گردشگران، رونق بخش‌های گردشگری و  صنایع دستی و همچنین رونق اقتصادی استان جزو مهم‌ترین اهداف است.

او با تاکید بر این که بحث اصلی ما در یزد مربتط به حوزه گردشگری است، گفت: بخش دیگر مربوط به تعاملات اقتصادی و تجاری با این کشورهاست و برنامه مهم‌تر ارتباط با سفرا و توسعه روابط اقتصادی و تجاری است.

آخوندی به برگزاری فم تورهای تخصصی شامل حضور خبرنگاران، ‌رسانه‌ها، ‌بخش‌های تخصصی و دیگر حوزه‌ها اشاره و تصریح کرد: صنایع‌دستی در گروه گردشگری و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و اتاق‌های بازرگانی این کشورها در سفر به یزد، برنامه‌هایی در خصوص صنایع دستی، مبادلات، آموزش، صادرات، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و شرکت در این نمایشگاه‌ها را دارند.

دستیار ویژه استاندار یزد در امور اقتصادی و اجرایی با تاکید بر این که فرصت شرکت در نمایشگاه‌های این کشورها بسیار مورد توجه است، خاطرنشان کرد: یک مشت نشانه یک خروار است و اگر یزد بخواهد در هر عرصه از فرصت‌ها بهره‌مند شود نمودی از ایران خواهد بود  و خصوصا در عرصه صنایع دستی و گردشگری بنای ما این است که یزد، ایران کوچک و ویترینی برای معرفی ظرفیت‌های سراسر کشور باشد.

او با اشاره به این که مثلث طلایی گردشگری، ذی نفع انتخاب یزد به عنوان پایتخت کشورهای مجمع گفت‌وگوهای آسیایی است، گفت: نه تنها مثلث طلایی گردشگری بلکه هر کدام از شهرها و استانها که آمادگی استفاده از ظرفیت‌ها و میزبانی میهمانان این فرصت طلایی را داشته باشند، می‌توانند از ظرفیت یزد استفاده کنند.

آخوندی با بیان این که اجلاس عالی کشورهای ACD در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، یادآور شد: تبادل علمی و حضور روسای دانشگاه‌ها نیز جزو دیگر اقداماتی است که در راستای ارتقای این فرصت‌ها مورد توجه خواهد بود.

دستیار ویژه استانداری یزد با تاکید بر این که حضور سفرا آغازین گام‌های یزد در زمینه ارتباطات بین‌المللی با کشورهای ACD است،‌ گفت: ارتباط دو طرفه تجار و بازرگانان برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که تبادل علمی، فرهنگی و اقتصادی را رقم می‌زند و این دستاورد مهمی برای ماست.

او با اشاره به این که نخستین مشوق را دولت در سطح کلان ایجاد کرده است، افزود: نخستین مشوق لغو رویداد این کشورها بود که در سطح کلان اتفاق افتاد و ما نیز با در نظر گرفتن برندینگ این مشوق ها را تداوم خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha