بستر مناسب عرضه و تقاضا در حوزه صنایع‌دستی ایجاد شود/ در مقابل تولیدکنندگان همه احساس وظیفه کنیم

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ صنعتی بدون توسعه تقاضا رشد نمی‌کند، خواه حوزه گردشگری، صنعتی، کشاورزی و یا دیگر حوزه‌ها باشد و اگر تقاضای کافی ایجاد نشود، نمی‌توان از حجم انبوه تولید و از مزایای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها استفاده کرد.

جعفر قادری در حاشیه بازدید از غرفه استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو در گفت‌وگو با میراث‌آریا اظهار کرد: فعالیت‌های ارزشمند و منحصربه‌فردی در غرفه صنایع‌دستی فارس انجام‌ شده که نشان‌دهنده توانمندی‌های این استان در صنایع‌دستی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره اقدام اداره کل میراث فرهنگی فارس مبنی بر توزیع فالوده و کلم پلوشیرازی در این نمایشگاه گفت: عرضه برندهای فارس در چنین نمایشگاه‌هایی موجب معرفی هر چه بیشتر این استان می‌شود.

قادری افزود: جایگاه نمایشگاه اکسپو در بحث صادرات کشورهای مختلف کاملاً روشن است و در یک فضای جدید، حجم زیادی از متقاضیانی که وارد کشور می‌شوند از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

او با تأکید بر این نکته که باید از چنین فرصت‌هایی استفاده بهینه شود، اظهار کرد: اگرچه فارس حضور پررنگ و برجسته‌ای از خود در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اما جای زیادی برای کار کردن دارد و نیاز است توان و اهتمام بیشتری بکار گرفته شود تا امکان و فرصت عرضه تولیدات داخلی فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ صنعتی بدون توسعه تقاضا رشد نمی‌کند، خواه حوزه گردشگری، صنعتی، کشاورزی و یا دیگر حوزه‌ها باشد و اگر تقاضای کافی ایجاد نشود، نمی‌توان از حجم انبوه تولید و از مزایای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها استفاده کرد.

قادری تأکید کرد: همه باید احساس وظیفه و تکلیف کنیم و زمینه‌ای فراهم شود تا تولیدکنندگان در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

او اضافه کرد: در استان فارس نیز در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های بالایی وجود دارد و اقدامات خوبی در زمینهٔ زنجیره ارزش در فولاد، در صنایع دارویی و صنایع مادری مانند آلومینیوم و همچنین صنایع‌دستی و … ایجاد شده که ایجاب می‌کند که در این حوزه‌ها حضور جدی‌تر و مؤثرتری داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تنوع تولیدات حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی، بهداشت و درمان فارس نیز ایجاب می‌کند که در این نمایشگاه گام‌های محکم‌تری برداریم.

قادری افزود: فعالیت‌های ارزشمند و منحصربه‌فردی در غرفه صنایع‌دستی فارس نیز در این نمایشگاه انجام‌ شده که نشان‌دهنده توانمندی‌های این استان در صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021200685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha