برگزاری آزمون جامع گردشگری در همدان

معاون‌گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: آزمون جامع مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،علی خاکسار، شنبه ۱۹ اسفندماه گفت: در آزمون این دوره ۳۲ مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی، ۳۵ راهنمای ایرانگردی و جهانگردی فرهنگی، ۳۵ راهنمای طبیعت گردی (بومگردی)، ۶ نفر از مدیران عمومی تأسیسات گردشگری و یک کارشناس ارزیاب طرح تطبیق استانداردسازی شرکت کردند.

معاون‌گردشگری با بیان اینکه این آزمون ۱۰۹ نفر شرکت‌کننده داشت، افزود: این آزمون‌ها برای ورود علاقمندان به حوزه گردشگری است و افرادی که پس از گذراندن دوره تئوری و عملی موفق به قبولی در آزمون‌ها شوند با طی فرایندهایی از جمله مصاحبه تخصصی در کمیته‌های فنی مربوطه در ادارات کل میراث‌فرهنگی استان‌ها موفق به دریافت مجوز فعالیت می‌شوند.

خاکسار با اشاره به اینکه آزمون فوق دو بار در سال به صورت جامع برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ راهنمای گردشگری و بیش از ۱۰۰ مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی در استان همدان دارای مجوز هستند که در برنامه‌ریزی و اجرای تورهای ایرانگردی و جهانگردی و راهنمایی گردشگران فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121901005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha