ساعات فعالیت موزه‌ها و محوطه‌های کرمانشاه در نوروز اعلام شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از میزبانی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی کرمانشاه از مسافران و گردشگران در ایام نوروز خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، کیومرث خانی لعل‌آبادی روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در گفت و گویی اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه تعدادی موزه زیر مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی و تعدادی موزه هم زیرمجموعه بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. 

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه افزود: از جمله شاخص‌ترین موزه‌هایی که زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فعالیت می‌کنند، مجموعه فرهنگی تاریخی تاق‌بستان است که در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب پذیرای گردشگران خواهد بود. 

او افزود: محوطه جهانی بیستون، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک هم دیگر موزه‌های استان هستند که در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب بلیط فروشی خواهند داشت. 

خانی لعل‌آبادی اضافه کرد: در  تکیه بیگلربیگی دو موزه پارینه سنگی و خط و کتابت، در تکیه معاون الملک موزه مردم شناسی و در تاق‌بستان نیز موزه سنگ در ایام نوروز آماده بازدید گردشگران خواهند بود. 

او تاکید کرد: در سه شهرستان دالاهو، سنقر و پاوه نیز موزه‌های مردم شناسی ما فعالیت می‌کنند که گردشگران و میهمانان نوروزی هر روز می، توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر از آنها بازدید داشته باشند. 

به گفته معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه موزه میراث ناملموس در روستای زردویی پاوه، موزه عروسک، ها در روستای کانی کچکینه روانسر، موزه منبت در شهر کرمانشاه، موزه‌های تنبور، مردم شناسی و هنر و طبیعت در شهر کرندغرب نیز از جمله موزه‌های مربوط به بخش خصوصی هستند که در ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران خواهند بود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha