۹ هزار غرفه صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۳ برپا می‌شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از برپایی ۹ هزار غرفه صنایع دستی به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، مریم جلالی امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ در شصت و یکمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به ریاست علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان تمامی دستگاه‌های عضو ستاد در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: ۹ هزار غرفه صنایع دستی در مناطق مختلف کشور و در مبادی ورودی شهرها به‌منظور عرضه مستقیم صنایع‌دستی برپا شده است. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اضافه کرد: البته غرفه‌های صنایع‌دستی در تمامی کمپین‌ها حضور دارند و برپایی این غرفه‌ها می‌تواند خاطره سفر را برای مسافران شیرین‌تر کند. 

او تصریح کرد: در سامانه ستاد اجرایی سفر، شاخص‌های مرتبط با صنایع‌دستی را داریم که نظارت بر کیفیت، میزان فروش و… در این سامانه مدنظر قرار گرفته است. 

جلالی در ادامه گفت: با صحبت‌هایی که با صندوق کارآفرینی امید داشتیم، تسهیلات مورد نیاز برای خریداران در ۱۷ استان فراهم شده است. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: با همکاری اوقاف در بقاع متبرکه نیز صنایع‌دستی کشور عرضه می‌شود که در این باره در بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان، غرفه‌های عرضه مستقیم صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۳ برپا می‌شود. 

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: صنایع دستی توسط بانوان که بیشتر سرپرست خانوار هستند، تولید می‌شود. عرضه مستقیم صنایع‌دستی علاوه بر ترویج مصرف کالای فرهنگی و ایرانی، می‌تواند به تقویت اقتصاد خانواده‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha