مراکز اقامتی خراسان رضوی هنوز ظرفیت خالی برای پذیرش زائران دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مراکز اقامتی خراسان رضوی هنوز ظرفیت خالی برای پذیرش زائران دارد و مشکلی برای اقامت در استان نداریم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری امروز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: برای اقامت زائران نوروزی ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان حدود ۶۷۰هزار نفر اقامت در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: از ۱۵ اسفند سال گذشته که سفر زائران نوروزی به خراسان رضوی آغاز شده تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۲ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۰۴ نفر شب اقامت در استان ثبت شده است.

او تصریح کرد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در نخستین روز سال ۱۴۰۳ شامل هتل‌ها ۷۶درصد، هتل آپارتمان‌ها ۸۲درصد، مهمانپذیران ۷۷درصد، خانه مسافرها ۷۲درصد، بوم‌گردی‌ها ۳۳درصد و زائرسراها صددرصد بوده است و براساس این آمار همچنان ظرفیت خالی برای اقامت زائران در استان وجود دارد.

بیدخوری اظهار کرد: با توجه شرایط آب و هوایی ظرفیت اسکان اضطراری نیز آماده استفاده است و طی چند روز گذشته از تعداد محدودی از مساجد، سالن های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و سوله‌های شهرداری استفاده شده است البته در این بخش نیز ظرفیت برای اسکان زائران وجود دارد.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی پاسخگوی زائران و گردشگران است، افرادی که برای اسکان، اقامت مشکلی دارند یا شکایت و انتقادی دارند با این شماره تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha