بازدید بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از حرم شاه‌چراغ(ع)/ ثبت اقامت یک‌میلیون و ۱۲۷ هزار و ۴۵۹ نفر شب در استان/ وضعیت مناسب نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی نسبت به گذشته

استاندار فارس از بازدید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) و ۶۹۳ هزار و ۴۹۷ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: قریب به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از سومین حرم مطهر اهل‌بیت علیهم‌السلام در ایران طی بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از اماکن تاریخی فرهنگی استان فارس بازدید کردند.

استاندار فارس افزود: طی این مدت مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ از آن مجموعه جهانی تخت جمشید و مجموعه فرهنگی سعدیه در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارد.

ایمانیه در خصوص اسکان مسافران نوروزی گفت: در مدت مذکور تعداد کل اقامت‌ها در این استان نیز به یک‌میلیون و ۱۲۷ هزار و ۴۵۹ نفر شب و اقامت در شهر شیراز هم به ۹۲۷ هزار و ۴۴۴ نفر شب می‌رسد که این آمارها از واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی‌ها و... و واحدهای غیر رسمی شامل مهمانسراهای دولتی و مدارس و کمپ‌ها و همچنین اقامت‌های اضطراری مانند سالن‌های ورزشی، مساجد و حسینه ها اخذ شده است.

او تصریح کرد: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۱ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۷۷ مورد ثبت شده است که نشان دهنده علاقه مردم به شهر شیراز و استان فارس و جلوه‌های مذهبی و تاریخی و طبیعی این استان است.

ایمانیه در پایان گفت: در حال حاضر و با کار شبانه روزی در استان وضعیت سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی بسیار مطلوب تر از گذشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha