گردشگری یکی از ستون‌های جهش تولید در کشور است/ طرح تعطیلی ۲ روز در هفته منجر به توزیع گسترده گردشگری داخلی در طول سال می‌شود

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر رشد بیش از پیش گردشگری به عنوان یکی از ستون های جهش تولید کشور، گفت: تمامی کشورهای دنیا دارای ۲ روز تعطیلی هفتگی هستند. هدف از طرح تعطیلی ایجاد تعادل بین زندگی و کار افراد است همچنین این امر منجر به توزیع گسترده گردشگری داخلی در طول سال می‌شود.

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام عظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: حقیقتا رهبر انقلاب با توجه به اهمیت تولید، امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند و عمل به شعار های سال کشور را به سمت وضع مطلوب هدایت می کند.

او با بیان این که نامگذاری امسال با توجه به اهمیت ویژه تولید داخلی است، افزود: تحقق تولید داخلی نیازمند همکاری و همراهی قوای سه گانه و اقشار مختلف مردم است و البته رونق تولید داخلی زیر شاخه های بسیاری دارد که یکی از مهمترین آنها بحث گردشگری و توسعه سفر است.

گودرزی با تاکید بر این که یکی از مهمترین عوامل در رشد سفر، توسعه زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری دربرخی از مناطق کشور است، ادامه داد: ساخت و تعمیر بسیاری از مراکز اقامتی در کنار توجه به مسائل امنیتی آزادراه های پرتردد کشور یکی از مهمترین عواملی است که برای مثال در لرستان بسیار نیازمند توجه است.

این نماینده مجلس با بیان این که بسیاری از شهرستان های کشور دارای قابلیت ها و جاذبه هایی هستند که می تواند برای دنیا قابل عرضه و نماد ایران باشد، اظهار کرد: برای مثال بروجرد شهر علما، شهدا، مفاخر ومشاهیر، شهر استعدادهای درخشان، شهر آیت الله بروجردی ها، علامه شهیدی ها، سردار محمد بروجردی ها، شهید صارمی ها و چهره های برجسته و اثرگذار بسیاری است که باید به دنیا معرفی شوند.

او همچنین با اشاره به لایحه تعطیلی ۲ روز در هفته نیز افزود: تمامی کشورهای دنیا دارای ۲ روز تعطیلی هفتگی هستند. بر اساس این طرح نمیخواهیم تعطیلات را افزایش دهیم و تعطیلات همان روز جمعه است، اما هدف ایجاد تعادل بین زندگی و کار افراد است. با وجود دو روز تعطیلی می‌توانیم از حجم ترافیک در تعطیلات و همچنین تعداد تصادفات کم کنیم. مهمتر از همه این که کاهش ساعات کاری همچنین منجر به توزیع گسترده گردشگری داخلی در طول سال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha