مشارکت تحسین برانگیز صنایع‌دستی در رونق اقتصاد جوانرود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: هنرهای زیبای صنایع‌دستی توانسته است نقش مهمی در اقتصاد تپنده جوانرود داشته باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی اظهار کرد: شهرستان جوانرود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در استان توانسته به یکی از قطب‌های اقتصادی غرب کشور تبدیل شود و همین موضوع باعث جلب گردشگران در کنار آثار طبیعی و تاریخی کم نظیر آن شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: بنابراین تلاش کرده‌ایم با توجه به همین موضوع با برنامه‌ریزی و توجه به صنایع‌دستی شهرستان این حوزه را در شکوفایی اقتصادی شهرستان دخیل کنیم.

او در ادامه گفت: برای توسعه و ترویج و معرفی صنایع دستی زیبای شهرستان و سوغات آن ۱۶ غرفه صنایع دستی و سیاه چادر عشایری ایجاد شده است.

کوگانی افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از محصولات صنایع‌دستی شهرستان در این نمایشگاه شده است و گردشگران پرشماری که به جوانرود سفر می‌کنند، از این نمایشگاه که در ورودی شهر قرار دارد، بازدید می‌کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در خاتمه گفت: در شهرستان جوانرود رشته های مختلفی از جمله گیوه بافی، دوخت البسه محلی و چوب فعال هستند.

بازارچه مرزی جوانرود یکی از قطب‌های اقتصادی غرب کشور است که سالانه هزاران گردشگر را برای خرید روانه این شهر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha