ایلام یکی از ظرفیت‌های نوظهور گردشگری کشور است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفرهای نوروزی ایلام گفت: ایلام با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری متعددی که دارد نوروز سال گذشته به عنوان پدیده نوظهور گردشگری کشور معرفی شد و تکرار این عنوان از اهداف ما است. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزاد شریفی با حضور در برنامه محلی نام‌عیدان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود میزان مسافران نسبت به نوروز سال ۱۴۰۲ بیشتر شود و برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی، تعداد ۲۶۴ مرکز اقامتی‌پذیرایی برای اسکان مسافران نوروزی ساماندهی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام افزود: از جمله مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل برای ایام نوروز راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی با هدف معرفی و فروش هنر صنایع‌دستی استان محسوب می‌شود که در این راستا افزون بر ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برای ایام نوروز امسال دایر شده است.

او ادامه داد: ۱۲ کمیته در قالب ستاد سفرهای نوروزی متشکل از ۲۷ دستگاه اجرایی برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی تشکیل شده که دبیرخانه این ستاد بر عهده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی اقدامات موثری انجام شده است.

شریفی بیان کرد: باتوجه به شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزاری نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی یکی از موثرترین راه‌های حمایت از صنعتگران هنرمند استان برای کسب درآمد پایدار است و با نگاه مثبت و حمایتی استاندار ایلام طی سال‌های اخیر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در ایام اربعین نیز دایر شده است.

او تصریح کرد: اربعین و حضور انبوه زائران یکی از عوامل تاثیرگذار در معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان ایلام بوده و سال ۱۴۰۱ برای اولین بار نمایشگاهی از دست‌ساخته‌های هنرمندان استان ایلام در عراق در ۲ مرحله برگزار شد که مورد استقبال شهروندان عراقی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام اضافه کرد: باتوجه به حمایت‌های دلسوزانه مسئولان ارشد، معرفی و عرضه ظرفیت‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان ایلام به بازارهای خاورمیانه و حتی جهانی از اهداف مهم این اداره‌کل است.

او افزود: گردشگری و صنعت توریسم در رونق اقتصاد بدون نفت نقشی غیرقابل انکار دارد و باید این حوزه در استان ایلام باتوجه به پتانسیل‌هایی که دارد توسعه و گسترش یابد و وجود مرز مهران فرصتی ارزنده برای جذب گردشگران عراقی است.

شریفی ادامه داد: استان ایلام دارای ۱۰۰ واحد اقامتی بوم‌گردی است و باتوجه به تغییر ذائقه گردشگران به سمت اقامت در واحدهای بوم‌گردی محلی، هدف و برنامه‌ریزی‌ها به سمت افزایش کمی و کیفی واحدهای بوم‌گردی در استان است.

به گفته او توسعه و رونق صنعت گردشگری فرابخشی و مستلزم همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها است و با هم‌افزایی همه دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان این صنعت درآمدزا در استان ایلام رونق بیشتری بگیرد و گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان ایلام اظهار کرد: رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و ارائه مشوق‌های لازم است که در این راستا به دستور استاندار برخی دستگاه‌ها چون شهرداری ایلام رایزنی‌هایی انجام گرفته است تا فضا برای حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم شود.

او یادآور شد: ایلام دارای جاذبه‌های متعددی اعم از تاریخی، طبیعی و مذهبی برای جذب گردشگران است ساخت یک برنامه مستند جامع توسط یکی از برنامه‌سازان ایران‌گرد مطرح کشور در دستور کار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha