دومین جلسه کمیته توسعه گردشگری و ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: دومین جلسه کمیته توسعه گردشگری و ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مرتضی نظری گفت: با هدف مشارکت و فرهنگ‌سازی برای کسب شاخص‌های لازم برای روستاهای کاندید ثبت جهانی، در دومین جلسه  ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا که روز شنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، مشکلات و نواقص ثبت جهانی روستای قلعه بالا مطرح و نسبت به رفع آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری قلعه بالا در جنوب شرقی شهرستان شاهرود واقع‌ شده است، گفت:  این روستا از ظرفیت‌های خاص و متعدد گردشگری برخوردار است و لازم است تا با اقدام مسئولان و تلاش مردم محلی این روستا، موانع ثبت جهانی آن برطرف شود.

او افزود: قلعه بالا در منطقه‌ای کوهپایه‌ای واقع‌شده و در ساخت خانه‌های آن از معماری پلکانی استفاده‌شده است و قرار گرفتن منطقه حفاظت‌شده توران در جوار روستا، حفظ خانه‌ها و بافت تاریخی، فراوانی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و... این روستا را به یک مقصد گردشگری برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است.

نظری گفت: دومین جلسه ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا با حضور بخشدار بیارجمند، ریاست دادگستری بخش بیارجمند، فرماندهی بسیج منطقه، معاون بنیاد مسکن، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای هدف گردشگری قلعه بالا برگزار شد.

روستای تاریخی قلعه بالا در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر بیارجمند و در شرق شهرستان شاهرود واقع‌شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha