برگزاری رویداد یزد نما در برنامه فطرانه بافت تاریخی یزد

سیزدهمین رویداد از سلسله نشست‌های «چقدر یزد را می‌شناسیم» به مناسبت عید فطر در بافت تاریخی یزد تحت عنوان رویداد یزد نما برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، این رویداد ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ توسط کمیته تخصصی گردشگری تاریخی فرهنگی یزد و نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد برگزار شد و با اکران عمومی فیلم‌ها و مستندهای کوتاهی از آداب، سنن، تاریخ، فرهنگ و معماری یزد این میراث جهانی به مسافران و گردشگران معرفی شد.

این برنامه با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد و جمعی از مسئولان این اداره کل، در محل پایگاه پژوهشی یزد در خانه تاریخی شکوهی برگزار شد.

در ایام عید سعید فطر، به همت این اداره‌کل و کمیته‌های داوطلب وابسته، برنامه‌های متنوعی در مسیرهای چندگانه تعریف شد و در ایستگاه‌های مرتبط بنا بر اعلام قبلی ارائه شد.

با تلاش‌های مستمر اداره‌کل و کمیته‌های داوطلب، فرهنگ‌سازی غنی در باب شناخت اصالت و فرهنگ قدیم این مردمان سخت‌کوش کویری به رشد قابل‌توجهی رسیده و شهروندان محترم یزدی نیز برای آشنایی عمیق‌تر و بیشتر با گذشته خود بیش از پیش علاقه‌مندی و اشتیاق دارند.

استقبال پرشور مردم فرهنگ دوست یزدی، دلگرمی و پروانه‌ای برای تداوم این‌گونه برنامه‌ها به‌حساب می‌آید.

برگزاری رویداد یزد نما در برنامه فطرانه بافت تاریخی یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1403012502761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha