جشن مردمی در کاروانسرای جهانی روستای مهر داورزن خراسان رضوی برگزار شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از برگزاری جشن مردمی در کاروانسرای جهانی روستای مهر شهرستان داورزن خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی با اعلام این خبر گفت: این جشن مردمی و به صورت خانوادگی برگزارشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد:  اجرای ضرب زورخانه‌ای، موسیقی سنتی، رقص محلی توسط گروه آیینی، نمایش طنز، اجرای مسابقه و هم‌چنین مراسم نورافشانی از برنامه‌های این جشن مردمی بود.

زهره‌وندی تصریح کرد: این جشن به همت بخشداری باشتین، دهیاری روستای مهر، مسئولان محلی و  مردم در کاروانسرای جهانی مهر برگزار شد.

 او ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشن گفت: مردم اصلی‌ترین بهره‌برداران از میراث فرهنگی هستند و توفیق ما زمانی است  که همراهی مردمی و به‌خصوص جوامع  محلی را در حفاظت از میراث فرهنگی داشته باشیم و خوشبختانه این همراهی و همگرایی بین مردم و مسولان در این زمینه مشهود است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به ثبت ۷ کاروانسرای خراسان رضوی در فهرست میراث جهانی یونسکو اظهار کرد: در تلاشیم با همت جوامع محلی و برنامه‌ریزی زیرساختی از این فرصت به نفع مردم و رونق گردشگری بهره‌برداری کنیم.

کاروانسرای مهر شهرستان داورزن به شماره ۱۶۶۰ در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

این بنای تاریخی متعلق به دوران قاجاریه است و در ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ در جریان چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض، به‌همراه ۵۳ کاروانسرای تاریخی دیگر (جمعاً ۵۴ کاروانسرا در ۲۴ استان ایران) تحت عنوان کاروانسراهای ایرانی در فهرست میراث جهانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012702857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha